• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Najwięksi gracze nie zapomnieli o konsolidacji

Wydaje się, że pandemia koronawirusa nie tylko nie miała znaczącego negatywnego wpływu na wyniki polskiego sektora mlecznego, ale wręcz w niektórych przypadkach otworzyła nowe możliwości dostarczania produktów tam, gdzie dotychczas było to niemożliwe, np. w wyniku trudnej sytuacji dotychczasowych dostawców lub dywersyfikacji łańcuchów dostaw przez poszczególnych odbiorców - mówi Łukasz Targoszyński, adwokat z Baker McKenzie.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-04-2021, 17:41
Najwięksi gracze nie zapomnieli o konsolidacji
Łukasz Targoszyński
  • Przejęcie Kaliskiej Spółdzielczej Grupy Producentów Mleka w Kaliszu przez Mlekovitę pokazuje, że najwięksi gracze cały czas myślą o konsolidacji rynku.
  • Rynkowym liderom coraz ciężej znaleźć odpowiednie podmioty do przejęcia.
  • Pora, żeby polskie mleczarnie rozejrzały się za potencjalnymi akwizycjami poza granicami Polski, tak jak to robią firmy zagraniczne.

- Dalszy rozwój eksportu wymaga jednak systematycznego zwiększania mocy produkcyjnych, a fuzje i przejęcia pozwalają na osiągnięcie tego celu znacznie szybciej niż budowanie nowych zakładów produkcyjnych. W tym kontekście, przejęcie Kaliskiej Spółdzielczej Grupy Producentów Mleka w Kaliszu przez Mlekovitę pokazuje, że najwięksi gracze cały czas myślą o konsolidacji rynku i rozglądają się za potencjalnymi przejęciami, mogącymi zapewnić im między innymi zwiększenie dotychczasowych mocy produkcyjnych, ale również dalszy rozwój pozwalający na konkurowanie z innymi światowymi graczami - ocenia Łukasz Targoszyński.

Zauważa jednak, iż z drugiej strony, rynkowym liderom coraz ciężej znaleźć odpowiednie podmioty do przejęcia, które byłyby z jednej strony odpowiednio duże, a z drugiej strony posiadały np. infrastrukturę produkcyjną odpowiedniej jakości. Z tego powodu duże przejęcia w branży mleczne obserwujemy rzadziej niż w innych branżach, i być może z szerszą falą dużych przejęć musimy poczekać aż większa konsolidacja nastąpi na poziomie mniejszych i średnich mleczarni.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- A może najwyższa pora, żeby polskie mleczarnie rozejrzały się za potencjalnymi akwizycjami poza granicami Polski, tak jak to robią firmy zagraniczne (które z resztą same przyglądają się polskiemu sektorowi mlecznemu, ale ich wejście jest utrudnione przez spółdzielczą formę prowadzenia działalności w tej branży). Zwykle najtrudniejsze jest zrobienie pierwszego kroku i dopuszczenie do siebie myśli, że można dokonać przejęcia w innym kraju, w którym np. porządek prawny jest całkowicie inny - tutaj zwykle z pomocą przychodzą doradcy o zasięgu międzynarodowym, którzy mogą zapewnić komfort w takim procesie - mówi adwokat z Baker McKenzie.

 Jesteś producentem nabiału (np. sera)? Chcesz sprzedać lub kupić sery? Dodaj swoje ogłoszenie kupna/sprzedaży w naszym nowym serwisie Giełda Rolna!

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • MaWa 2021-04-15 17:48:49

    Czy Kalisz nie został przejęty w 2018 roku?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!