Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Nielsen: sprzedaż produktów bez laktozy rośnie 4 razy szybciej niż nabiału; w 2019 r. wyniosła 450 mln zł

W ostatnich tygodniach kategoria nabiału cieszyła się zmienną dynamiką, jednak rok do roku rośnie ona kilkuprocentowo. Wzrost odnotowują również produkty bez laktozy. W 2019 roku w porównaniu do poprzedniego wyniósł on ponad 20%, co oznacza, że był 4 razy większy niż w przypadku całej kategorii nabiałowej. W 2019 roku wydaliśmy na produkty bez laktozy 450 mln zł - podaje firma badawcza Nielsen.

Nielsen: sprzedaż produktów bez laktozy rośnie 4 razy szybciej niż nabiału; w 2019 r. wyniosła 450 mln zł
W 2019 roku Polacy wydali na produkty bez laktozy 450 mln zł fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 09-04-2020, 10:37

Konsumenci, którzy decydują się na zakup nabiału bez laktozy wybierają najczęściej mleko, które stanowi blisko 50% sprzedaży wartościowej tej grupy produktów. Kolejne miejsca zajmują ser żółty, na którego opakowaniu widnieje informacja o braku laktozy - 30%, jogurty - 10% oraz biały ser - 8%. W zestawieniu rocznym 2019 vs 2018 wszystkie produkty bez laktozy rozwijały się w znaczący sposób: mleko 30%, jogurty ok. 20%, żółty i biały ser - po ok. 15%. Nabiał bez laktozy najczęściej kupujemy w hiper- i supermarketach. Marki własne stanowią 1/4 sprzedaży tych produktów. 

- Nabiał bez laktozy urósł w 2019 r. ponad 20% i wart był 450 mln zł. Oznacza to, że podobnie jak produkty bio/eco, jest on jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii spożywczych. Odpowiada on na trend prozdrowotny, w którym konsumenci pragną zapewnić sobie zdrowie poprzez zbilansowaną dietę. W aktualnej sytuacji związanej ze stanem epidemii taka potrzeba jest jeszcze silniejsza, a produkty bez laktozy doskonale wpisują się w ten trend - mówi Monika Dyrda Client Director z Nielsen Connect w Polsce.

- Dodatkowo, przed świętami w przeciwieństwie do regularnych codziennych zakupów, jesteśmy mniej wrażliwi na ceny i promocje, szukamy produktów premium, a zatem jest duża szansa, że sięgniemy właśnie po produkty o dodatkowych walorach zdrowotnych. Wtedy też częściej wybieramy się na zakupy do sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie kupowanych jest nieco ponad 3/4 produktów bez laktozy - dodaje.

 - W dłuższej perspektywie nabiał, w tym również ten bez laktozy, może zyskać jeszcze więcej. Jak pokazuje przykład rynku chińskiego, rok po epidemii SARS, czyli w 2004 roku, nabiał uznawany za kategorię mającą wpływ na zdrowie, podobnie jak soki, urósł w znaczący sposób:  jogurty o 40%, a mleko o 20%. To pozytywna prognoza także dla produktów bez laktozy - mówi też Monika Dyrda.

Źródłem danych przedstawionych w komunikacie jest Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, analizowane okresy: lata 2018 - 2019. Analizie zostały poddane wyłącznie produkty paczkowane, posiadające stałe kody EAN, na opakowaniach których widnieje informacja o braku laktozy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nabiał RSS ALERT    /    produkty bez laktozy RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Monika Dyrda RSS ALERT    /    produkty bezlaktozowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!