• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nigeria będzie ograniczać import mleka

Rząd nigeryjski chce samodzielnie rozwijać produkcję żywności, w tym mleka. Dlatego, chociaż obecnie potrzebuje importu, to w dłuższej perspektywie będzie go ograniczał - mówiła Justyna Sitarska, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Lagos w Nigerii.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-04-2021, 14:50
Nigeria będzie ograniczać import mleka
Nigeria to atrakcyjny, choć trudny rynek /fot. Unsplash

Zaznaczyła, że rynek mleka w Nigerii jest bardzo rozwojowy. - Roczna konsumpcja mleka w Nigerii: 1.3 miliardów, natomiast roczna konsumpcja mleka na mieszkańca to 10 25 litrów (amerykańskie wytyczne żywienia wskazują docelową konsumpcję 267 litrów mleka rocznie). Wartość importu produktów mlecznych do Nigerii to między 1.2 a 1.5 mld USD, lokalna produkcja mleka: 526 tys. litrów rocznie zapotrzebowanie: 1.2 miliona litrów rocznie. Ponad 95% wszystkich rolników w Nigerii jest nomadami i koncentruje się bardziej na produkcji mięsa niż mleka, a aż 60% produktów mlecznych pochodzi z importu - mówiła Justyna Sitarska.

Wskazała, że eksport na rynek nigeryjski wiąże się z licznymi barierami, jednak Nigeria jest rynkiem o rosnącym potencjale, posiadającym duże możliwości w zakresie sprzedaży mleka w proszku, szczególnie tzw. fat milk. - W 2020 r. zanotowano 21% wzrost eksportu sera, 19% wzrost eksportu pełnego mleka w proszku (PMP) oraz 59% wzrost eksportu odtłuszczonego mleka w proszku (OMP) z UE - mówiła kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Lagos.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polska eksportuje do Nigerii produkty mleczne takie jak: mleko i śmietanę, maślankę, serwatkę, masło, sery i twarogi. Największy wzrost eksportu w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. dało się zauważyć przy eksporcie mleka i śmietany, było to o ok. 144%. Polska posiada 3,15% udział w wartości eksportu OMP na ten rynek. - Polskie produkty są mało znane, chociaż obecne na rynku. Przykładowo Arla sprzedaje w Nigerii polskie produkty mleczne, ale zakupione w Danii. Chcąc sprzedawać tutaj swoje produkty trzeba być bardzo ostrożnym, gdyż można łatwo paść ofiarą oszustwa czy wyłudzenia. Nasze biuro kwartalnie pomaga około 50 polskim firmom w takich przypadkach - zwróciła uwagę Justyna Sitarska.

W jej opinii, rozwiązaniem dla polskich przedsiębiorstw jest otwieranie własnych oddziałów na miejscu w Nigerii, lub zawiązywanie spółek joint venture, zwłaszcza że, rząd nigeryjski dąży do dywersyfikacji gospodarki i uniezależnienia się od importu produktów mlecznych.

Polska Izba Mleka we współpracy z Ambasadą Rzeczypospolitej Polskiej w Abudży, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polską Agencją Inwestycji i Handlu w dniu dzisiejszym tj. 22.04.2021 r. zorganizowała konferencję online pt. „Sektor Mleczarski w Nigerii”.

W konferencji, oprócz przedstawicieli Ambasady RP, MRiRW, PAIH, uczestniczyli prezesi największych polskich spółdzielni mleczarskich, firm z branży mleczarskiej, przedstawiciele ARiMR, KOWR oraz wiele innych osób.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!