• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Około 10 proc. jogurtów na Węgrzech to produkty funkcjonalne

- W najbliższym czasie rynek jogurtów funkcjonalnych na Węgrzech - zarówno pitnych jak i łyżeczkowych wzrośnie, ale odbędzie się to kosztem jogurtów niefunkcjonalnych. Innowacje w kategorii jogurtów funkcjonalnych spowodują wzrost sprzedaży - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome Sp. z o.o.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-02-2009, 11:03
Około 10 proc. jogurtów na Węgrzech to produkty funkcjonalne

Węgrzy w 2007 roku spożyli przeciętnie 10,6 kg jogurtów na głowę mieszkańca, z czego 1,6 kg stanowiły jogurty funkcjonalne.

- Zauważyć należy dynamiczne przyspieszenie rozwoju kategorii jogurtu pitnego funkcjonalnego, przede wszystkim za sprawą produktów probiotycznych. W 2007 roku kategoria ta zanotowała najwyższy wzrost ilościowy - 40 proc. w porównaniu do 2006 roku. Przyczyniła się do tego również bardzo intensywna promocja marki Actaimle Danona. Dodatkowo kilka sieci detalicznych zdecydowało się na wypuszczenie podobnych produktów pod marka własną, w niższych cenach - mówi Joanna Nowak.

Danone Magyarország Kft utrzymał pozycję lidera na rynku jogurtów funkcjonalnych w 2007. Kluczowymi składnikami sukcesu produktów Danone są: szeroki asortyment, stała innowacja i intensywna reklama. Firma Danone jest głównym innowatorem w segmencie jogurtu; wszystkie inne firmy są tylko naśladowcami.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Również produkty z wartością dodaną spowodują większe zainteresowanie konsumentów. Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci już są świadomi korzyści zdrowotnych płynących z konsumpcji jogurtów probiotycznych, możemy prognozować, że innowacje w tej kategorii spotkają się z akceptacją klientów. - Nie przewidujemy zmian na pozycji lidera- Danone będzie kontynuował niepodzielne panowanie. Konkurencja cenowa będzie za to intensywniejsza, ze względu na poszerzanie oferty i udziałów rynkowych przez marki własne (private labels) zarówno w jogurtach jak i napojach mlecznych ukwaszonych. Pojawienie się marek własnych w jogurtach funkcjonalnych doprowadzi do obniżenia cen na te produkty. Więcej będzie ofert promocyjnych oraz produktów pakowanych w ekonomiczne multipaki - uważa prezes Infodome.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!