• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

PIM: Kto chce wyrzucić mleko ze szkół?

Tradycją stało się, że przynajmniej raz do roku pojawia się medialny "hit" na temat mleka. Zazwyczaj kwestionowana jest sprawa pozytywnego wpływu na zdrowie dzieci i młodzieży. Tym razem - hitem jest "Szklanka Mleka". Oto telewizyjne Wydarzenia w Polsacie, a następnego dnia Gazeta Wyborcza w Olsztynie podniosły sprawę marnowania mleka szkolnego - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2010, 15:12

Dziwnym zbiegiem okoliczności "bomba" z mlekiem wybucha właśnie wtedy, gdy do konsultacji społecznych trafia rządowy projekt dopłat do mleka do szkół. Znowu przypadek? Trudno w to uwierzyć. Widocznie jest grupa, która szkolne mleko chętnie zastąpiłaby automatami ze słodzonymi napojami gazowanymi - mówi szefowa PIM-u.

Agnieszka Maliszewska zwraca uwagę, że znowu na temat "szkodliwego" wpływu picia mleka przez dzieci wypowiada się dyżurny ginekolog -w opinii Polsatu i wcześniej TVN największy autorytet w dziedzinie żywienia - oraz dyrektor szkoły, który jest niezadowolony z tego, że musi rozdawać dzieciom kartoniki z mlekiem.

- Przypadki incydentalne niszczenia mleka przez źle wychowane dzieci zdarzają się i zdarzać się będą. Tak samo jak w szkołach zdarzają się sytuacje związane z przemocą na rówieśnikach czy złego zachowania uczniów w stosunku do nauczycieli. Ale na szczęście to tylko sporadyczne sytuacje, które szkoła jest w stanie wyeliminować. Pod warunkiem, że chce się za to zabrać. Dlatego wywlekanie na sztandary problemu źle wychowanych uczniów, którzy zamiast wypić mleko w szkole, wynoszą je i niszczą, nie powinno mieć miejsca. Na szczęście w materiale Polsatu nie zabrakło głosu rozsądku - rodziców, babć i lekarza pediatry, którzy zgodnie podkreślali, że dzieci chcą i powinny pić mleko - zauważa dyrektor PIM-u.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • L'Osservatore 2010-05-13 21:37:50

    Pani Agnieszka, jako osoba mianująca się PR\'owcem, chyba powinna bardziej uważać na słowa. Tego typu spiskowe teorie dziejów i kreowanie istnienia jakieś tajemnej grupy lobbingowej na pewno nie służą dobrze jej dziełu... I może powiedzmy szczerze, to \"mleko\", które dostają dzieci, mało ma wspólnego z mlekiem - kartonik z przesłodzonym napojem UHT o smaku truskawkowym i czekoladowym... Tylko gazu brakuje!

    Odpowiedz
  • zwolennik "szklanki mleka" 2010-05-13 22:51:11

    Uważam, że nieistotne jest lobbowanie za \"szklanką mleka\" przez środowiska mleczarskie, czy za innymi napojami przez inne grupy producenckie. Ważne i ze wszech miar istotne jest to, że mleko rozdawane dzieciom w szkołach dla niektórych jest jedyną szansą na systematyczne picie mleka. Nie można tym dzieciom tego zabrać, nawet jeśli jest to mleko UHT.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!