Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Podczas epidemii wzrosła liczba promocji nabiału w gazetkach handlowych

Firma badawcza Focus Research International sprawdziła, jak prezentowały się promocje i ceny sera żółtego oraz twarogu w gazetkach handlowych hiper- i supermarketów oraz dyskontów. Badanie objęło okres od stycznia do maja kolejno 2019 i 2020 roku.

Podczas epidemii wzrosła liczba promocji nabiału w gazetkach handlowych
mleczna środa
Promocje serów i twarogów /fot. RW, PTWP

Autor: portalspożywczy.pl / materiały Focus Research International
Data: 06-05-2020, 07:19

- Sery twarde i półtwarde liczą wiele gatunków, a każdy z nich cieszy się innymi walorami smakowymi i zapachowymi, a także właściwościami. Do poszczególnych dań poleca się konkretne gatunki serów. Na przykład, jako składnik kanapek sprawdza się słodkawy, sprężysty mazdamer lub łagodny ementaler, z kolei do przygotowania tostów najlepiej nadaje się miękki i topliwy ser gouda. To właśnie ser typu gouda w plastrach okazał się najczęściej promowanym serem żółtym w gazetkach. W badanych miesiącach roku 2019 najwięcej promocji w kategorii ser żółty odnotował produkt marki Mlekpol. Rok później ser żółty typu gouda marki Hochland z drugiego miejsca wybił się na prowadzenie w rankingu, zwiększyła się także liczba promocji innych serów tej firmy, jak Edamski i Maasdamer. Jednocześnie sery marki Hochland odznaczały się najwyższą ceną na tle pozostałych serów. Wyraźnie zmniejszyła się liczba promocji produktów Mlekovita. W 2020 roku o wiele więcej ofert niż w roku ubiegłym odnotowała marka OSM Włoszczowa. Warto zwrócić uwagę, że w rankingu znalazło się wiele serów oznaczonych jako towary „bez laktozy” - mówi Agnieszka Smarzewska z firmy Focus Research International.

Zaznacza, że zainteresowanie takimi produktami podyktowane jest utrzymującym się trendami związanymi ze zdrowym odżywianiem. Zamieszczanie informacji o braku laktozy na opakowaniach sera żółtego uważane bywa za kontrowersyjny chwyt marketingowy, ponieważ produkt ten, dzięki procesowi fermentacji, i tak zawiera śladowe ilości tego cukru. - Nie wolno jednak zapominać, że dla osób z nietolerancją laktozy nawet jej niewielka ilość może okazać się szkodliwa. Dlatego umieszczanie informacji o zawartości laktozy nawet na opakowaniach sera żółtego może być uzasadnione – dodaje.

Jak wynika z danych Focus Research International, w kategorii twaróg największą popularnością w gazetkach cieszyły się produkty marek Mlekpol i OSM Piątnica. - W badanym okresie 2019 roku liczba promocji twarogów jednej i drugiej firmy była podobna. Rok później OSM Piątnica zwiększyła liczbę ofert swoich towarów i wyraźnie wybiła się na prowadzenie w rankingu: najczęściej promowany produkt tej marki – Twaróg Wiejski Półtłusty Klinek Bez GMO – odnotował dwa razy więcej promocji niż najczęściej promowany produkt marki Mlekpol – twaróg tłusty klinek Mazurski Smak. Co ciekawe, promocji na twarogi tłuste i półtłuste było więcej niż na chude. Może być to związane z okresem karnawałowym i wielkanocnym, gdy piecze się więcej serników i ciast na bazie zmielonego tłustego twarogu – uważa ekspert Focus Research International.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    promocje w sieciach handlowych RSS ALERT    /    promocje produktów mleczarskich RSS ALERT    /    OSM Piątnica RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    Hochland RSS ALERT    /    OSM Włoszczowa RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    sery RSS ALERT    /    twarogi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!