Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Polish Dairy na Internetowym FRSiH: Jesteśmy mądrzejsi niż przed pandemią

Głównym problemem w rozwoju eksportu mleka jest możliwość przetransportowania naszych produktów do innych rejonów świata. Mogą pojawić się różne obostrzenia, tak było w marcu, gdy nasze kontenery stały na redach w różnych częściach świata i nie było wiadomo co z nimi zrobić. To była wielka niewiadoma – powiedziała Małgorzata Wysocka, członek zarządu, Polish Dairy, podczas debaty "Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020.

Polish Dairy na Internetowym FRSiH: Jesteśmy mądrzejsi niż przed pandemią
Małgorzata Wysocka, Polish Dairy

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 13-11-2020, 13:55

- Teraz każdy to potrafi ocenić. Zawsze post faktum łatwo się ocenia. Jednak wówczas, my jako firmy handlowe, szefowie mleczarni przed takim pytaniem – co będzie dalej, co teraz trzeba robić, jaki wpływ będzie miała pandemia. Nie było wiadomo czy koronawirus przenosi się na produktach czy nie. Wszystko było nowe. Teraz już jesteśmy nieco mądrzejsi, wiemy więcej. Nie chcę pisać żadnych czarnych scenariuszy, bo jestem raczej optymistycznie nastawiona – mówiła Małgorzata Wysocka.

Podkreślała, że eksport mleczarki będzie się rozwijał i wszystkim na tym zależy. - Obserwujemy jednak przekierowanie tych produktów. Kraje, gdzie dominowała HoReCa, lub które bazowały na turystyce, zamawiają teraz mniej. Natomiast bardzo dużo zamawiają firmy farmaceutyczne z całego świata, gdyż wiele produktów nabiałowych ma w tej dziedzinie swoje zastosowanie. Widzimy, że zapotrzebowanie jest bardzo duże. Uważamy, że to będzie się rozwijało – podkreślała.

W jej opinii, dużym problemem jest kwestia finansowa. - Pojawiały się kłopoty z płatnościami, gdyż wielu naszych klientów nie mogło iść do banku – są kraje, gdzie aby zlecić przelew, trzeba fizycznie iść do banku. To jest dla nas dużym kłopotem – my płacimy producentom nabiału, oni muszą zapłacić rolnikom, a czy my odzyskamy te pieniądze od klientów, to czasem jest niewiadoma – zauważa Małgorzata Wysocka.

Zaznaczyła również, że kłopotem są także ubezpieczenia należności. - Mieliśmy już zamówione dostawy do jednej z większych linii lotniczych świata i niestety firma ubezpieczeniowa nie ubezpieczyła tej transakcji. Zmarnowane zostało kilka miesięcy na przygotowanie produktu, na próby i ich wysyłki, na negocjacje cen. Niestety nie możemy sprzedać towaru, jeśli transakcja nie jest ubezpieczona. To są dla nas, ogólnie dla firm handlowych, są duże zagrożenia – powiedziała.

W swojej wypowiedzi odniosła się również do kwestii z roślinnymi odpowiednikami produktów mlecznych. - Chcę dodać, że mleko, ser, masło to magiczne produkty i branża powinna bronić tych nazw, aby mleko znaczyło mleko, a masło masło. Podszywanie się pod te nazwy oznacza, że są ona bardzo nośne i musi być ich obrona prawna – dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!