• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polska Izba Mleka promuje patriotyzm konsumencki

Dokonując odpowiednich decyzji zakupowych, wspieramy naszą gospodarkę, poszczególne firmy i pomagamy tworzyć miejsca pracy. Polska Izba Mleka przypomina, że warto wybierać polskie produkty mleczarskie. Przede wszystkim ze względu na ich bardzo wysoką jakość, dobry smak i przystępną cenę.
  • Autor: portalspożywczy.pl/PIM
  • Data: 17-05-2021, 11:17
Polska Izba Mleka promuje patriotyzm konsumencki
Polska Izba Mleka promuje patriotyzm konsumencki
  • Wybieranie polskiej żywności, w tym polskich produktów mleczarskich, nie jest żadnym poświęceniem ze strony konsumentów. Sięgając po wyprodukowaną w kraju żywność, nie decydujemy się na coś gorszego, wprost przeciwnie, a na dodatek tym samym wspieramy polską gospodarkę.
  • Dla poszczególnych przedsiębiorstw najważniejszym czynnikiem rozwoju jest popyt na oferowane przez nie produkty lub usługi.
  • Patriotyzm konsumencki i wysoka ocena jakości krajowych produktów dużym stopniu pozwoliły Niemcom zbudować silną gospodarkę. My też możemy i powinniśmy pójść tą drogą.

Patriotyzm konsumencki nie jest nowym trendem. Jest znany od kilkudziesięciu lat i popularny w krajach wysoko rozwiniętych, np. Niemczech czy Francji. Patriotyzm konsumencki polega na podejmowaniu odpowiednich decyzji zakupowych, wspieraniu rodzimych producentów.

- Dla poszczególnych przedsiębiorstw najważniejszym czynnikiem rozwoju jest popyt na oferowane przez nie produkty lub usługi - mówi prof. Henryk Wnorowski, ekonomista z Uniwersytetu w Białymstoku. - Im większy, tym lepiej dla firmy. Dlatego wybierając produkty wytworzone w naszym kraju, pomagamy przedsiębiorstwom z różnych branż i to jest właśnie wymiar współczesnego patriotyzmu konsumenckiego.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polska to duży rynek

Dodaje, że nie zawsze mamy świadomość tego, że Polska jest w Europie dużym rynkiem. A jesteśmy szóstym pod względem wielkości europejskim rynkiem (nie licząc Rosji). Jego siłę stanowi około 38 mln osób - coraz bogatszych obywateli z dużą skłonnością do konsumpcji. Dlatego możemy skutecznie pomagać naszym firmom, wybierając polskie produkty, które odznaczają się wysoką jakością.

- Nasze społeczeństwo zawsze było otwarte na produkty zagraniczne, kiedyś były one obiektem pożądania, uważano je za lepsze - mówi prof. Henryk Wnorowski. - I nawet nie zauważyliśmy, jak wiele się zmieniło w naszym kraju. Jeśli chodzi o przemysł rolno-spożywczy, a zwłaszcza mleczarski, to właśnie my jesteśmy europejską czołówką, wyznaczamy standardy. Dlatego wybieranie polskiej żywności, w tym polskich produktów mleczarskich, nie jest żadnym poświęceniem ze strony konsumentów. Sięgając po wyprodukowaną w kraju żywność, nie decydujemy się na coś gorszego, wprost przeciwnie, a na dodatek tym samym wspieramy polską gospodarkę.

Jeśli polscy konsumenci będą wybierać produkty rodzimych firm, zyskają na tym nie tylko osoby w nich zatrudnione, ale także szereg przedsiębiorstw, które z nimi kooperują. Pośrednio skorzystamy na tym wszyscy. Wprawdzie mamy czasy liberalizmu gospodarczego i gospodarki wolnorynkowej, ale każde państwo stara się chronić swój rynek. Również dla każdej polskiej branży rynek krajowy jest niezwykle istotny.

Każdy kraj promuje swoje

- W każdym kraju są prowadzone różne akcje, mające na celu budowanie odpowiednich postaw konsumenckich, zachęcające do wyboru rodzimych produktów - podkreśla prof. Wnorowski. - Niemal wszędzie, czy to w Wielkiej Brytanii, czy Stanach Zjednoczonych, są dobrze znane programy typu "kupuj swoje".

Zauważa, że to konsumenci dokonujący codziennie podczas zakupów odpowiednich wyborów budują potęgę gospodarczą kraju. To właśnie patriotyzm konsumencki i wysoka ocena jakości krajowych produktów dużym stopniu pozwoliły Niemcom zbudować silną gospodarkę. My też możemy i powinniśmy pójść tą drogą.

Koronakryzys

Od ponad roku gospodarka na całym świecie zmaga się z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa. Dlatego warto zwłaszcza w tym trudnym czasie wspomagać polskie przedsiębiorstwa, dokonując odpowiednich decyzji zakupowych. Sięgajmy po wysokiej jakości polskie produkty mleczarskie, wyprodukowane w nowoczesnych zakładach z mleka dostarczonego przez polskiego rolnika. Skorzysta na tym wiele osób.

Kampania “#WspieramyPolskieMleczarstwo” realizowana przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!