Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Polskie duże firmy mleczarskie stać na ekspansję zagraniczną

Jestem zdania, że nasze duże spółdzielnie czy firmy np.Mlekovita, Mlekpol,być może Polmlek, powinny wykazać zdecydowanie większą aktywność w ekspansji na rynki zagraniczne, w tym w Europie, również i chcę to szczególnie podkreślić, z własnymi produktami brandowymi, z własnymi markami - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Rafał Wawrzyniak, były wiceprezes zarządu SM Spomlek.

Polskie duże firmy mleczarskie stać na ekspansję zagraniczną
Rafał Wawrzyniak, były wiceprezes zarządu SM Spomlek

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 09-08-2013, 11:02

Zaznacza, iż jest przekonany, że wciąż jest duża szansa na taką ekspansję. - Warto wykorzystać nasz potencjał produkcyjny jako naszą mocną stronę oraz coś bezcennego - polskich rolników, którzy już wielokrotnie (dla wielu pewnie paradoksalnie) wykazywali daleko posunięta elastyczność biznesową i umiejętność dostosowania się do realiów rynkowych, a także wolę rozwoju - mówi Rafał Wawrzyniak.

Podkreśla przy tym, że od 2010 r jest poza branżą mleczarską. Swoje myślenie o polskim mleczarstwie i w ogóle o biznesie opiera przede wszystkim na próbach analizy jakości zarządzania i marketingu na danym rynku. - Poziom obu tych elementów pozostawia sporo do życzenia w naszym mleczarstwie. Wszelkie pomysły tworzenia "przeciwwagi" dla 'wszechmocnego" handlu czy pomysły dotyczące tworzenia, w nieco sztuczny sposób, holdingów są oderwane, wg mnie od rzeczywistości. Oczywiście mamy przykłady firm doskonale zarządzanych i z dobrym marketingiem, jak np. Piątnica, firm zarządzanych źle i ze słabym marketingiem - przykładem są dziesiątki małych czy nawet średnich spółdzielni, które w ostatnich albo już zostały przejęte przez większych graczy albo czekają na przejęcie. Są także firmy będące w fazie "pośredniej" jak np. Spomlek - mówi Rafał Wawrzyniak.

W jego opinii, cokolwiek by nie powiedzieć o poziomie wolności rynkowej w Polsce w ostatnich kilkunastu latach, uważa, że rynek jednak bardzo skutecznie i pozytywnie wpływa na branżę mleczarską. - Proszę zwrócić uwagę, że konsolidacja ma charakter jak najbardziej rynkowy, jest, że tak powiem, oddolna. Myślę więc, że ten proces konsolidacji, układania rynku należy pozostawić samemu sobie, grze rynkowej - zresztą nie ma innej możliwości - puentuje Wawrzyniak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rafał Wawrzyniak RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    OSM Piątnica RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT    /    marketing produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Edgar Maria Ziomkiewicz 2013-08-10 11:35:20
    Już Pan Wawrzyniak miał okazję udowodnić jakim jest ekspertem. 3 letnie doświadczenie w branży nie może być wystarczające do zdobycia wiedzy i doświadczenia. Próba powrotu do branży takiego eksperta powinna wzbudzić czujność.. powyższa wypowiedź rodzi dość wyraźnie sprzeczne stwierdzenia. Z jednej strony Wawrzyniak twierdzi, że tworzenie holdingów, konsolidacja są oderwane od rzeczywistości a z drugiej mówi, że rynek wywiera bardzo pozytywne zmiany na branży, kiedy to właśnie rynek zmusił branżę do konsolidacji i tworzenia holdingów, grup producenckich etc... Ja osobiście za taką wiedzę serdecznie dziękuję. Na szczęście mamy w tym kraju i w tej branży osobistości, których wiedza i doświadczenie może być traktowana poważnie. to co napisane jest powyżej absolutnie do poważnego traktowania się nie nadaje. Dziękuję Edgar Maria Ziomkiewicz
  • Michal 2013-08-10 19:24:40
    Faktycznie, ten to ma tupet i odwagę jeszcze sie pokazywać... powodzenia :))
  • anty-edgar 2013-08-10 22:35:09
    Edgarze, szkoda że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
  • E.M.Z. 2013-08-11 10:54:12
    Anty-Edgarze, Skoro rozumiesz wszystko, bo jak przypuszczam jesteś albo autorem artykułu albo Rafałem Wawrzyniakiem, to zechciałbys wytłumaczyć mi poniżej cytowane stwierdzenie: 'Wszelkie pomysły tworzenia "przeciwwagi" dla 'wszechmocnego" handlu czy pomysły dotyczące tworzenia, w nieco sztuczny sposób, holdingów są oderwane, wg mnie od rzeczywistości'. Wytłumaczenie tego czego jak twierdzisz nie rozumiem będzie bardzo mile widziane. Myślę również, że czytelnicy bardzo chętnie poznają szersza opinię o branży autorstwa tak zacnego fachowca. z góry dziękuję za wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii.
  • EMZ 2013-08-12 10:56:45
    tak też myślałem...:) puste słowa nic nie znaczą..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!