Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Ponad 70 proc. konsumentów skłonnych jest wybrać produkt droższy, ale bez GMO

Polscy konsumenci mając możliwość wyboru pomiędzy produktem modyfikowanym genetycznie i niemodyfikowanym, wybraliby ten drugi - nawet jeśli byłby on znacznie droższy.

Ponad 70 proc. konsumentów skłonnych jest wybrać produkt droższy, ale bez GMO
Mleko /fot. RW. portalspożywczy.pl

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 21-10-2020, 10:41

Takiego wyboru dokonałyby osoby biorące udział w badaniu przeprowadzonym przez CBOS. Ponad 70% ankietowanych skłonnych było wybrać produkt znacznie droższy, ale niezawierający genetycznie modyfikowanych organizmów. Konsumenci obawiają się, że sztucznie wprowadzone geny mogą negatywnie wpływać na zdrowie. Osoby biorące udział w badaniu najbardziej bały się tego, że wskutek spożywania GMO u ludzi mogą się pojawić nowe choroby i alergie oraz nasili się występowanie różnych chorób.

Dyskusja dotycząca wpływu GMO na zdrowie ludzi trwa od kiedy tylko zaczęto uprawiać genetycznie modyfikowane rośliny. Przeciwnicy żywności modyfikowanej genetycznie twierdzą, że o tym czy jest ona bezpieczna, czy nie, będzie można przekonać się dopiero obserwując drugie pokolenie osób spożywających GMO. Podają przykłady środka owadobójczego DDT, który był powszechnie stosowany m.in. w zwalczaniu stonki ziemniaczanej, a w latach 70. został wycofany z użycia, gdyż uznano, że jest szkodliwy. Podobnie było z azbestem, który początkowo uznawany był za bezpieczny, a dziś nikt już nie ma wątpliwości co do tego, że jest on szkodliwy dla zdrowia i powszechnie usuwa się go z budynków.

Polacy podczas zakupów spożywczych starają się unikać produktów zawierających GMO. A firm, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i decydują się na produkcję bez GMO potwierdzoną właściwym certyfikatem, ciągle przybywa.

- Wsłuchiwanie się w głos konsumentów od zawsze było priorytetem naszej spółdzielni - mówi Zbigniew Kalinowski, prezes OSM w Piątnicy, która posiada certyfikat PIM „bez GMO”. - Konsumenci chcą odżywiać się zdrowo, poszukują produktów naturalnych, o prostym składzie, wolnych od konserwantów, sztucznych barwników czy GMO.

Dodaje, że oznaczenie „bez GMO” daje konsumentowi gwarancję, że mleko pozyskiwane jest z gospodarstw, gdzie nie stosuje się pasz modyfikowanych genetycznie. OSM Piątnica z niezwykłą starannością przestrzega przyjętych zasad, kontrolując zarówno rolników jak i producentów pasz.

I co ważne, konsumenci wybierający produkty mleczarskie bez GMO, nie muszą za nie więcej płacić. W OSM Piątnica wdrożenie programu żywienia krów paszami „bez GMO”, nie wpłynęło na zwiększenie ceny produktów.

Kampania „Wolne od GMO" realizowana jest przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

OSM Piątnica RSS ALERT    /    Zbigniew Kalinowski RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    bez GMO RSS ALERT    /    mleko bez GMO RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!