• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ARR: Produkty o podwyższonej jakości to szansa dla małych mleczarni

Produkty mleczarskie wytwarzane według określonych reżimów np. żywienia krów mogły by być szansą dla małych mleczarni i drobnych rolników. W Europie takie produkty, mimo wyższej ceny, są coraz popularniejsze - podkreśla Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-07-2011, 11:55
Prezes ARR: Produkty o podwyższonej jakości to szansa dla małych mleczarni

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jestem przekonany, że wyroby oparte na mleku pochodzącym od krów żywionych tylko w sposób naturalny, zdobyły by liczne grono odbiorców gotowych zapłacić za takie produkty więcej. Ponadto, taka produkcja mogłaby przyczynić się do utrzymania produkcji mleka w regionach gdzie ona zanika np. na południu Polski - mówił na spotkaniu w siedzibie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Władysław Łukasik.

Jako przykład podał Austrię, gdzie tzw. mleko z siana (Heumilch) cieszy się coraz większą popularnością. - W Austrii już osiem tysięcy gospodarstw produkuje mleko żywiąc bydło tylko w sposób naturalny. Latem krowy są na pastwiskach, a zimą żywione są sianem i śrutą zbożową. W takim mleku jest dwa razy więcej kwasów Omega-3 oraz kwasu linolowego - mówił szef ARR-u.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jan 2011-07-08 16:04:15

    Prezes zyje chyba na księżycu .....Brak słów..!!!

    Odpowiedz
  • Karol 2011-07-08 20:34:29

    Prezesiku na dobre drogie produkty jest 5% nabywców i można z tego dodatku życ pod warunkiem że sprzedaje się do tych pozostałych 95%...Chyba ze firma to rodzinny garaż.. To nie obraza presesa a fakt od 25 lat prowadze srednią firme zatrudniam ok 150 osób

    Odpowiedz
  • europejski dziad 2011-07-08 21:56:44

    Brednie ,brednie i jeszcze raz brednie.Produkty mleczarskie pod kątem żywienia krów.Z przykrością muszę stwierdzić ,że wszelki kontrole produktów mleczarskich to w 75% procentach \"PODRÓBY\" odbiegające od norm nawet pochodzące jakby się wydawało z tych renomowanych zakładów przetwórczych.Sami sobie i społeczeństwu jesteście winni a później wychodzą takie historie jak z handlem z Rosją .I kogo tu winić skoro sami nie jesteście w stanie dostosować się do norm produkcyjnych.Jesteście nie narzarci i czekam aż się zapchacie tym swoim g..nem.

    Odpowiedz
  • regionalnesmaki 2011-07-09 10:27:15

    Zgadzam się, że to brednie. We Francji nie ma czegoś takiego jak Label ROSE (różowy znak)tylko Label ROUGE (czerwony). Pan prezes może za często w seksshopach robi zakupy i stąd mu wszystko się z kolorem rózowym, kojarzy. Poza tym porównywanie Francji, lidera pod względem produktów wysokiej jakości, głównie regionalnych i tradycyjnych do Polski jest śmieszne. We Francji rynek tego typu produktów budowany jest od ponad 100 lat, zaczynając od oryginalnego Cognaca, a w Polsce budujemy ten rynek od 10. Ja sam działam w biznesie związanym z tego typu produktami i wiem, że odbiorców jest mało, tak jak wspomniał poprzednik ok.5, może 10 procent. Ale zawsze dobre i to, w Polsce powinno się raczej postawić na specjalizację, a nie, żeby 100 mleczarni produkowało inny produkt wysokiej jakości, adresowany do tej samej 5-10 procentowej grupy konsumentów. Uczmy się od Francji, Włoch, Szwajcarii, Autrii, ale nie kopiujmy bezmyślnie ich pomysłów, za biedni jeszcze na to jesteśmy, jako społeczeństwo.

    Odpowiedz
  • B to H i Ś 2011-07-13 13:45:05

    czu TUZ mleczarstwa polskiegi juz sie wypowiedział na powyższy temat?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!