Prezes Bonasforza: Mlekomatami interesują się także sklepy i sieci handlowe
Właścicielami stawianych mlekomatów w większości są rolnicy. Ułatwione procedury finansowania dla rolników, jak linia kredytowa NNT, finansowanie ze środków unijnych, jak również możliwość leasingowania sprzyjają zakupom mlekomatów. Mlekomaty cieszą się również dużym zainteresowaniem wśród właścicieli sklepów spożywczych i sieci handlowych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Giacomo Canteri, prezes firmy Bonasforza, właściciela marki Nova Polska.

Jak mówi prezes Canteri, postawienie mlekomatu szybko się zwraca i generuje dodatkowe zyski. Jego zdaniem, klient ma dzisiaj dużą swobodę wyboru i by przyciągnąć jego uwagę trzeba stale poszerzać ofertę handlową by być liderem rynku.
Mleko sprzedawane w mlekomatach pochodzi z kwoty bezpośredniej. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 Roku reguluje sprzedaż z kwoty bezpośredniej. Zgodnie z rozporządzeniem, surowe mleko lub śmietana mogą być również dostarczane w ramach sprzedaży bezpośredniej do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego.
Wszelkie informacje na temat serwisu i higieny automatu zawarte są w instrukcji obsługi i opisie procesu technologicznego. Mleko przelewane jest ze schładzalnika do zbiorników i transportowane do mlekomatu. Zbiorniki podłączane są do pompy i następuje proces sprzedaży. Po każdym zakupie mleka z dyspensera następuję samoczynne oczyszczenie przewodu, w którym płynie mleko do zbiornika na zewnątrz maszyny oraz dozownika, z którego bezpośrednio nalewane jest mleko do naczynia. Puste zbiorniki myje się w gospodarstwie rolnym zgodnie z przepisami sanitarnymi z udziałem ciepłej wody pod ciśnieniem oraz odpowiednich detergentów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.