Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Ceko mówi o strategii firmy

Przede wszystkim trzeba uporządkować to, co nazywamy strategią. Czym jest strategia biznesowa, czym marketingowa a czym strategia komunikacji - bo niezrozumienie tych różnic to bolączka wielu firm, nie tylko polskich. Strategię biznesową firmy wypracowaliśmy dawno temu, kiedy w 2012 wraz z funduszem Avallon przejęliśmy zarządzanie Ceko Sp. z o.o. - mówi Dariusz Zieliński, prezes Ceko sp. z o.o.

Prezes Ceko mówi o strategii firmy
Dariusz Zieliski, prezes Ceko /fot. Ceko

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 12-05-2017, 13:35

- Określiliśmy wtedy z grubsza co możemy produkować i na jakich rynkach to sprzedawać, w czym mamy potencjał i jak się to ma do naszego biznesowego otoczenia. To jest ćwiczenie, które należy wykonać zanim zacznie się myśleć o strategiach marketingowych na poszczególnych rynkach, a tym bardziej o komunikacji – uważa prezes Zieliński.

Jak mówi, zarząd uznał, że firma stoi na czterech nogach: HoReCa, B2B, eksport i detaliczny rynek wewnętrzny. - W trzech pierwszych mieliśmy dobrą pozycję, ale to rynki trudniej przewidywalne, bardziej koniunkturalne. Na rynku wewnętrznym nasza pozycja była słabsza, bo nie mieliśmy takiej skali produkcji jak mleczarscy giganci, więc w wojnach cenowych raczej przegrywaliśmy – zauważa prezes.

W 2015 zarząd zdecydował się pochylić wnikliwiej nad strategią marketingową dla rynku detalicznego, która dałaby firmie stabilność i rentowność. - Nasz Goliszewski zespół wspólnie z Elą, która dołączyła do zespołu najpierw jako konsultant a potem Dyrektor Marketingu, przyjrzał się rynkowi, oszacował jego wielkość i potencjał, trendy konsumenckie, konkurencję. Zderzyliśmy to z naszymi możliwościami. Uznaliśmy że mamy podstawy, aby stworzyć jakościową markę i że na rynku jest dla niej bardzo konkretne miejsce. W ramach 4P strategii marketingowej dopracowaliśmy portfel produktów, pozycjonowanie cenowe, kanały dystrybucji i naszkicowaliśmy ogólny sposób komunikacji dla nowej marki, którą wtedy nazwaliśmy roboczo „Sery z Goliszewa” i zaczęliśmy szukać agencji, która tę naszą strategię przełoży na język komunikacji – opowiada prezes.

Podkreśla, że to, co finalnie widzi konsument w postaci opakowania czy reklamy, to praca agencji, ale żeby przełożyło się to na sprzedaż, to wszystkie wcześniejsze elementy muszą być dopracowane, a na wszystkich etapach trzeba ścisłej współpracy pomiędzy produkcją, marketingiem, sprzedażą, ale też partnerskiego podejścia do agencji kreatywnej, która musi znać i rozumieć wszystkie elementy układanki. Bo sama „fajna reklama” nie wystarczy, musimy mieć spójny z nią pricing, dystrybucję i przede wszystkim produkt.

„Naturalnie dojrzały smak” broni się sam – o ile znajdzie się w odpowiednim opakowaniu, w odpowiedniej cenie, na odpowiedniej półce, w odpowiednim sklepie i będzie odpowiednio promowany – puentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Zieliński RSS ALERT    /    Ceko RSS ALERT    /    sery dojrzewające RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!