Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

Gdybyśmy dziś stworzyli katalog zakazanych praktyk i opłat pobieranych przez sieci, to gwarantuję że natychmiast pojawiłyby się inne punkty, za które trzeba by było płacić. Administracyjne regulowanie nic tu nie zmieni - mówił podczas II Forum Rynku Spożywczego Mirosław Steć, prezes Hochland Polska.

Prezes Hochland: Regulacje i zakazy w relacjach między dostawcami a sieciami handlowymi nic nie zmienią

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 30-11-2009, 13:46

- Myślę, że możemy długo walczyć i przekonywać się, że gdy zakażemy pewnych praktyk, to będzie lepiej. Nie mogę się z tym zgodzić. Jeśli zostaną zlikwidowane dodatkowe opłaty, to sieci będą chciały natychmiast renegocjować ceny. Nie możemy dojść do punktu, w którym wszystko będzie regulowane. Taki system się nie sprawdził - mówił Mirosław Steć.

- Pamiętajmy, że nie każdy towar jaki wyprodukujemy będzie zaakceptowany przez handel po takie cenie jaką chcemy uzyskać. Powinniśmy pytać konsumentów czego chcą i ile mogą za to zapłacić. Jeśli stworzymy produkty jakie konsumenci będą chcieli kupować, to zmieni się także nasza pozycja względem handlu. Wówczas to przetwórca będzie mógł powiedzieć: sprzedam ten produkt za tyle. I ta metoda działa - mówił prezes Hochland Polska.

Produkty Hochland są obecne we wszystkich sieciach w Polsce. - Handlujemy z sieciami od początku naszej obecności w Polsce, więc mamy sporo doświadczenia - mówił Mirosław Steć.

Także w Niemczech przetwórcy mają podobne trudności w relacjach z sieciami handlowymi. Rynek niemiecki jest dużo bardziej skoncentrowany niż polski. - Sieci mają znacznie większy udział w rynku, szczególnie dyskonty. Prowadzą one bardzo agresywną politykę cenową. Niektóre sieci narzucają bardzo niską cenę i oczekują, że producenci się dostosują. Z kolei mleczarstwo ma tak duże moce wytwórcze, że nikt nie może sobie pozwolić na stratę kanału dystrybucji, którym sprzedaje np. 10 proc. swoich produktów. To się przekłada na dostawców mleka - stąd protesty rolników - mówił przedstawiciel Hochalndu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosław Steć RSS ALERT    /    Hochland RSS ALERT    /    II Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!