Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Hortimex: Branża mleczarska jest nadal dość konserwatywna

- Polski rynek produktów mleczarskich, w odróżnieniu od rynków Europy Zachodniej, jest bardzo konserwatywny. Konsumenci niechętnie sięgają po produkty zawierające większą ilość substancji dodatkowych, więc producenci nie widzą sensu w ich stosowaniu tym bardziej, że podnoszą one koszty produkcji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus.

Prezes Hortimex: Branża mleczarska jest nadal dość konserwatywna
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-06-2015, 11:42

Jak tłumaczy Mateusz Kowalewski, "czysta etykieta" była od zawsze domeną polskiego sektora mleczarskiego, jednak nie tyle z powodów przekonań decydentów czy konsumentów, co raczej z przyczyn bardziej prozaicznych, a mianowicie niskiej rentowności sektora.

- Warto zauważyć, że wyżej przetworzone wyroby mleczarskie znajdziemy głównie w ofercie firm wywodzących się spoza Polski. Dzisiaj okazuje się, że taka polityka polskich firm odpowiada oczekiwaniom konsumentów, dlatego można spodziewać się, że producenci unikać będą niektórych grup składników lub dodatków. Nie oznacza to, że zrezygnują z nich zupełnie, jednak spodziewać się można, że na etykietach coraz rzadziej będziemy oglądać dodatki do żywności (te oznaczone symbolem "E") a coraz częściej – składniki, takie jak np. mąki z różnych surowców (ryżu, pszenicy, kukurydzy, roślin strączkowych, itp.). Zamiast barwników ujrzymy "żywność barwiącą" zaś konserwanty wypierane będą przez odpowiednie procesy produkcji i pakowania – mówi Mateusz Kowalewski.

Jak zaznacza, wąskim gardłem tego trendu są jednak nadal koszty produkcji. Presja cenowa wywierana przez detalistów powoduje, że dodatki do żywności bronią się jako rozwiązania tańsze.

Jego zdaniem, branża mleczarska w Polsce jest nadal dość konserwatywna. - Innowacje obserwujemy głównie w zakresie opakowań, nie zaś dodatków funkcjonalnych. Błonnik, kwasy omega, witaminy czy minerały przebijały się długo, zaś produkty zawierające takie dodatki nadal nie stanowią istotnego udziału w rynku. Jest to domena raczej dużych firm z uznanymi markami. Mniejsze podmioty czasami eksperymentują z dodatkami funkcjonalnymi, ale podstawę ich działalności stanowią nadal produkty tradycyjne – mówi Kowalewski.

Pewną ciekawostką jest sprzeczność jaką Hortimex Plus obserwuje w postawach konsumenckich. - Nasi partnerzy, producenci innowacyjnych składników, prowadzą szereg badań rynkowych w świecie, Europie, także w Polsce. Wyniki tych badań pokazują, że Polski konsument chciałby kupować produkty funkcjonalne, jednak decyzje przy sklepowej półce tego nie potwierdzają, o czym mówią producenci nabiału. Przyczyną może być nadal relatywnie niska siła nabywcza przeciętnego konsumenta w Polsce – tłumaczy Mateusz Kowalewski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex Plus RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    branża mleczarska w Polsce RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT    /    dodatki funkcjonalne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Żywieniowiec 2015-06-09 18:30:53
    Konsument wie co dobre, nafaszerowani chemią w większości produktów można się odtruć jedząc nabiał. Tak trzymać. Niech Zachód je tą swoją chemię, naprodukowali niech jedzą :-))

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.220.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!