Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Mleko

Prezes Infodome: Aby zwiększać konkurencyjność potrzebna jest edukacja konsumentów

Do konkurencyjności firm mleczarskich przyczynia się oczywiście jakość produktów, ale przede wszystkim edukacja konsumentów - mówiła podczas III Forum Rynku Spółdzielczego Joanna Nowak, prezes Infodome.

Prezes Infodome: Aby zwiększać konkurencyjność potrzebna jest edukacja konsumentów

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 22-11-2010, 14:14

Prezes Nowak podkreśliła, że nie wyedukowani konsumenci uogólniają opnie. - Jeśli ktoś przeczyta o zafałszowanym maśle, to wszystkie masła będzie odbierał jako zafałszowane - mówi Joanna Nowak.

Jeśli jakaś mleczarnia produkuje wyroby z kwasami Omega 3, to trzeba wyjaśnić konsumentom dlaczego kwasy te są zdrowe i dlaczego musi to więcej kosztować. Sama informacja o zawartości kwasów nie wystarczy. Brak edukacji stwarza barierę w akceptacji nowych produktów - uważa prezes Infodome.

Zwraca także uwagę na odpowiednio prowadzony marketing. - Każdy, kto chce wejść na polski rynek musi podejść do tego w nowatorski sposób. W połowie lat 90-tych na nasz rynek chciała wejść firma Yople. Nie udało się jej to ze względu na złe zarządzanie i źle prowadzony marketing. Marka, która pozycjonuje się obok Danone, wycofała się z polskiego rynku po trzech latach. To wskazuje, że trudno było zdobyć polski rynek także kilka lat temu, a dojrzałość rynku ma tu ograniczone znaczenie - mówiła Joanna Nowak.

Jej zdaniem, międzynarodowym koncernom mleczarskim nie jest źle na polskim rynku. Muszą się wprawdzie liczyć z centralą, jej zaleceniami i polityką, ale otrzymują od niej także wsparcie. Zwróciła także uwagę, że przedsiębiorstwa te mają dostęp do najnowszych technologii, innowacji i badań. Polskie firmy tego nie mają, gdyż nie mają ośrodków badawczych oraz nie mają pieniędzy na szerokie badania i innowacje. - Trzeba również uwzględnić wielkość konkurentów. Największa polska firma mleczarska ma obrotu około 550 mln euro, a największa z firm zagranicznych działających na naszym rynku ma 13 miliardów euro. Trzeba to brać pod uwagę - mówiła szefowa Infodome.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Joanna Nowak RSS ALERT    /    Infodome RSS ALERT    /    konkurencyjność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!