Prezes Infodome: Główny problem polskiego mleczarstwa to niewielki popyt wewnętrzny
Z jednej strony wyniki finansowe sektora w znacznym stopniu zależą od koniunktury na rynkach zewnętrznych, a z drugiej ceny uzyskiwane w eksporcie są zazwyczaj niższe od cen zbytu na rynku krajowym - mówi Joanna Nowak, prezes firmy analitycznej Infodome.

Na rynku krajowym mamy do czynienia z niskim poziomem konsumpcji, który jest odzwierciedleniem sytuacji dochodowej gospodarstw domowych - uważa Joanna Nowak.
Spożycie przetworów mlecznych wysokoprzetworzonych (ser żółty, jogurty, napoje mleczne, serki, desery) jest silnie skorelowane z dochodami osobistymi. - Podstawowym warunkiem poprawy sytuacji dochodowej ludności jest utrzymanie wzrostu gospodarczego oraz zmniejszenie bezrobocia - mówi prezes Infodome.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.