Prezes Infodome: Produkty mleczarskie są wrażliwe cenowo
Artykuły mleczarskie są wrażliwe cenowo. Konsument kupuje więcej kiedy są one tańsze. Dobrym przykładem jest ser żółty podpuszczkowy, którego spożycie wzrosło w 2008 i na początku 2009 roku, gdy było on tańszy. W momencie gdy był droższy w 2007 roku, konsument wybiera substytut. Woli za tę samą cenę kupić szynkę - powiedziała podczas II Forum Rynku Spożywczego Joanna Nowak, prezes Infodome.

- Są artykuły, jak mleko, przy wyborze których cena nie odgrywa większej roli. Jeśli chodzi o mleko cena nie ma wpływu na konsumpcję. Ma natomiast moda i przeświadczenie o zdrowotnym działaniu - mówiła Joanna Nowak.
Trzecią grupą są produkty wysokoprzetworzone jak serki, jogurty, itp. One są jakościowo wrażliwe. Konsumenci są skłonni je kupić i zapłacić za nie więcej gdy są przekonani, że ich jakość jest wysoka. Przyglądaliśmy się wynikom finansowym za 2008 rok i najlepsze wyniki miały Irmy, które dostarczały na rynek wyroby galanteryjne - zauważa prezes Nowak.
- Chciałam zwrócić uwagę, że w zeszłym roku robiliśmy badania, dlaczego konsumenci rezygnowali z picia mleka. Po emisji programu nt. szkodliwości mleka, wielu ludzi rzeczywiście zrezygnowało z niego. Powinniśmy stawiać na edukacje i na jakość.
Pierwszy raz od 10 lat na pierwszym miejscu nie były względy cenowe, ale zdrowotne - dodaje Joanna Nowak.
