• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Infodome: Sprzedaż jogurtów funkcjonalnych w Czechach zwiększa się o 10 proc. rocznie

- Funkcjonalne produkty z wartością dodaną, takie jak jogurty pitne i łyżeczkowe probiotyczne, jak również te z dodatkiem witamin i minerałów, były jednym z wiodących trendów w jogurtach w Czechach. Producenci będą inwestować w innowacyjność swoich marek poprzez dodawanie takich wartości jak: probiotyki, minerały, witaminy, dodatki specjalne - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome Sp. z o.o.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2009, 13:25
Prezes Infodome: Sprzedaż jogurtów funkcjonalnych w Czechach zwiększa się o 10 proc. rocznie

Czesi w 2007 roku spożyli przeciętnie 11,3 kg jogurtów na głowę mieszkańca, z czego 1,4 kg stanowiły jogurty funkcjonalne. Jogurty probiotyczne pitne osiągnęły najszybszy wzrost w wolumenie wartościowym sięgającym ponad 10 proc. w 2007 roku w porównaniu do 2006r. Według informacji czeskiego Urzędu Statystycznego, zakupy jogurtów funkcjonalnych w gospodarstwach domowych powiększyły się znacznie w 2007 roku i tendencja ta będzie kontynuowana.

- Najszybszy wzrost zanotuje kategoria jogurt pitny probiotyczny. Będzie to związane z dużą innowacyjnością tej kategorii i wypuszczeniem na rynek nowych produktów. Na rynek jogurtu będą wprowadzane coraz to nowsze i bardziej wyrafinowane produkty funkcjonalne - uważa Joanna Nowak.

- Danone, tradycyjnie już jest liderem na czeskim rynku jogurtów funkcjonalnych. OLMA zanotowała najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży pomiędzy 2000 a 2006 rokiem. Firma wyróżniła się głównie tym, że jako pierwszy producent krajowy i w ogóle jako pierwszy w Republice Czeskiej, wyprodukowała jogurty organiczne i rozpowszechniła ich sprzedaż na terenie całego kraju. Firma bardzo dynamicznie reaguje na zapotrzebowania rynku i nowe trendy poprzez ciągłe powiększanie portfolio produktów - podkreśla prezes Nowak.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W 2007 roku wypuszczono na rynek wiele nowych produktów w sektorze jogurtów, szczególnie tych z wartością dodana takich jak: probiotyki, kultury bakteryjne, witaminy i minerały. Obok nowych produktów innowacjom podlegały też produkty już znane na rynku - wzbogacano je o nowe smaki lub nowe opakowania. Najbardziej nowatorskie były jednak jogurty organiczne. Przykładem mogą być tutaj organiczne napoje mleczne ukwaszone wypuszczone na rynek przez Mlekarna Valasske Mezirici sro na początku 2007, oraz pitne jogurty organiczne wyprodukowane przez OLMA w czerwcu 2007.

- Producenci szybko zareagowali na zapotrzebowanie na probiotyczne produkty. Jogurt probiotyczny łyżeczkowy został wypuszczony na rynek w marcu 2007 przez Morawy Lacto. OLMA wypuściła swoja „Energię" też w marcu 2007. Ten specjalny, probiotyczny jogurt pitny z 60-cio procentowa zawartością owoców słodzony naturalna fruktozą okazał się wielkim sukcesem. Danone już zapowiedział nowe produkty łyżeczkowe z serii Bifidus Essensis - jogurty wzbogacone ekstraktami z zielonej herbaty i witaminą E - mówi Joanna Nowak.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!