Prezes Jogo: Opłaty półkowe odbijają się na cenie wypłacanej za mleko (wideo)
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 29-11-2012, 10:36
W przypadku naszej spółdzielni tzw. fundusz promocyjny, czyli koszt współpracy z sieciami związany z udzielaniem upustów, wynosi od trzech do czterech milionów złotych rocznie. To bardzo dużo - stanowi to 30-40 proc. wyjściowej ceny produktów, a odbija się to na cenie wypłaconej za mleko rolnikom - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Jankowski, prezes Jogo Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej.
Krzysztof Jankowski, prezes Jogo Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej /fot. żelaznastudio
W jego opinii, unormowanie pracy z sieciami miałoby polegać, na wprowadzeniu tylko jednego upustu, w miejsce wielu - wszelkie opłaty półkowe, urodziny sieci, upusty retro, czy za wyłożenie produktu nie powinny mieć miejsca. - Powinny obowiązywać jasne, jednolite zasady współpracy. Sąd Najwyższy wydał wyrok, że wszystkie opłaty półkowe pobierane są przez sieci w sposób nieformalny - mówi Krzysztof Jankowski.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
komentarze (0)