• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Jogo: Sieci handlowe doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa

- Sieci handlowe są nieuczciwe zarówno wobec dostawców jak i klientów. W 2007 roku za żółty ser płaciły 14-15 zł, obecnie płacą 8-9 zł, ale ceny detaliczne się nie zmieniły. Konsumenci muszą płacić 25-26 zł/kg - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Jankowski, prezes Jogo Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2009, 11:57
Prezes Jogo: Sieci handlowe doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa

- Myślę, że należy dokładnie analizować pod względem prawnym umowy podpisywane z sieciami handlowymi. Sieci narzucają swoim dostawcą różnego rodzaju opłaty, przez co doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa - uważa Krzysztof Jankowski.

Zdaniem prezesa Jankowskiego, wiele jest do zrobienia po stronie mleczarstwa i rządu. - W Niemczech protesty rolnicze przeciwko warunkom sieci handlowych, współorganizował minister rolnictwa. Także na Węgrzech uregulowano tę sprawę. Ważną rolę może i powinien odegrać KZSM, ale na razie, mimo zmiany prezesa, nie wiele się dzieje - mówi prezes Jogo, który jest członkiem Rady Nadzorczej KZSM.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Problemem jest także brak solidarności branży i niski stopień jej konsolidacji, przez co jest ona słabsza. Także rolnicy nie są zintegrowani. Polskie organizacje rolnicze nie są tak silne jak np. w Niemczech - zauważa prezes Jankowski.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • handlowiec 2009-03-27 11:57:38

    Nareszcie ktoś powiedział coś mądrego. Należy ustwowo ograniczyć dyktat sieci w umowach między sieciami i dostawcami: przede wszystkim 1.skrócić terminy płatności towarów szybkozbywalnych np. do 7 dni 2. ograniczyć swobodę w zakresie obowiązkowych rabatów: promocyjne, na otwarcie nowej placówki itp. Inaczej jeszcze wiele firm wyłoży się właśnie na współpracy z sieciami.

    Odpowiedz
  • michal 2009-03-27 12:19:39

    Prezes Jankowski mija sie z prawda. Niech odwiedzi pare sieci i zobaczy jakie sa ceny sprzedazy za sery za 1kg a nie wypowiada sie nie znajac tematu. Ceny znaczaco spadly od zeszlego roku i to jest fakt.

    Odpowiedz
  • michal 2009-03-27 12:20:01

    Prezes Jankowski mija sie z prawda. Niech odwiedzi pare sieci i zobaczy jakie sa ceny sprzedazy za sery za 1kg a nie wypowiada sie nie znajac tematu. Ceny znaczaco spadly od zeszlego roku i to jest fakt.

    Odpowiedz
  • 3218 Tb 2009-03-27 12:32:38

    Oczywiście , że należy ustawowo nakazać by w każdy poniedziałek i środę lały deszcze zaś w pozostałe dni tygodnia była piękna słoneczna pogoda. Za nieprzestrzeganie tej ustawy wszystkich meteorologów na szubienicę.

    Odpowiedz
  • konsument 2009-03-27 12:45:56

    ja płacę w Auchan : 10 PLN / kg - tani ser Gouda/Edamski/Morski 15 PLN/kG - dobry ser typu holenderski z dziurami więc ceny znacząco spadły jeśli chodzi o pleśniowe polskie to Rokpol 24 PLN /kg brie/camemberty: 25-30 PLN / kg Lazury około 28-32 PLN /kg importowe 30-50 PLN /kg

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!