Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes KZSM: Skala pomocy jakiej polskie spółdzielnie udzielają rolnikom dziwi mleczarzy z Zachodu

Przedstawiciele krajów zachodnich są zaskoczeni skala pomocy jaką udzielają spółdzielnie producentom mleka w Polsce. Spółdzielnie zaopatrują swoich członków w żywność, sprzęt do produkcji mleka i ponadto część zakupów kredytują - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Broś, prezes KZSM.

Prezes KZSM: Skala pomocy jakiej polskie spółdzielnie udzielają rolnikom dziwi mleczarzy z Zachodu

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 20-01-2010, 14:42

Członkowie spółdzielni mleczarskich zaopatrują się poczynając od nabiału, a kończąc na sprzęcie specjalistycznym do produkcji pasz, dojarnie, schładzalniki do mleka. Spółdzielnie udzielają kredytu rolnikom na ten sprzęt. Zazwyczaj kredyt taki jest udzielany na rok i jest spłacany mlekiem. Rolnicy nie muszą więc korzystać z usług banków, które są droższe, a procedury bardziej skomplikowane. Ta skala pomocy jest bardzo szeroka - mówi Waldemar Broś.

Prezes KZSM-u podkreśla, że spółdzielnie są własnością rolników i oni chcą aby taka pomoc była udzielana. - Jest to polska specyfika, dodam, że bardzo pozytywna. A ponadto, na dziś, na najbliższe 20 lat, to rolnik polski nie ma alternatywy dla spółdzielczości mleczarskiej - mówi prezes Broś. - To spółdzielczość mleczarska w tych trudnych i niepewnych czasach, dała szansę przetrwania i rozwoju polskim rolnikom. W tych kryzysowym okresie 2008 i początku 2009 roku to spółdzielnie, a nie firmy prywatne czy zagraniczne, płaciły najwyższe ceny za mleko. Zarządy są pod stałą kontrolą rolników. W roku 2007 gdy zyski były bardzo wysokie, to spółdzielnie na koniec roku wypłacały premię z wypracowanego zysku. I były to niebagatelne sumy, czegoś takiego nie było w firmach prywatnych - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

spółdzielczość RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • L'obsevatore 2010-01-20 16:03:53
    1) Buahahaha - gdyby OSM Piątnica nie była spółdzielnią to by się Panu Prezesowi statysyka cen skupu posypała i wyszłoby, że spółdzielnie faktycznie najwyżej płacą - ale jest ich np. 2 a nie jak teraz 3. Nawet średnia ważona nie uratuje Pana przed faktami. 2) Rolnik oczywiście dostaje od spółdzielni samo dobro i do tego za darmo dlatego ta spółdzielczość tak wspaniale się rozwija, a firmy prywatne co chwila przejmują upadające spółdzielnie. Niektóre zakłady zachodnie niezależnie od formy właśności pomagają swoim dostawcom i to na skalę i w formie o której Panu Prezesowi się nie śniło. I nie dają ryb tylko wędki. 3) Jeżeli dla polskiego rolnika nie ma alternatywy i przez najbliższe 20 lat będzie musiał oddawać mleko do spółdzielni to oznacza, że Pan Prezes wieści rychły upadek wielu prywatnych firm - odważna teza. Pytanie skąd taka organiczna nienawiść do właśności prywatnej? Czyżby Pan Prezes nie cełnił ludzi przedsiębiorczych, którzy własnymi rękami budowali dobrze prosperujące firmy? Może chciałbym Pan zakonserwować ten spółdzielczy skansen w Polsce i zacząć sprzedawać bilety przedstawicielom zachodnich krajów - żeby nadal się dziwili. Oj gada, Pan Panie Prezesie, gada a nic sensownego Pan nie mówi. Samo grzmienie z ambony nie wystarczy - trzeba mieć jakieś konkretne propozycje, bo sama gloryfikacja spółdzielczości w mediach nie wystarczy by było dobrze. Przez dwa lata Pan płakał nad losem biednej spółdzielczości, duszonej przez sytuację rynkową i zagrożonej upadłością - teraz nagle wychodzi, że nie dość, że spółdzielcy sobie poradzili to jeszcze na dodatek pomagają innym. No brawo! Tylko cholera, trochę słabo z Pańską wiarygodnością.
  • L'Osservatore 2010-01-20 16:15:34
    Gościu, znajdź sobie swój własny nick, ok? Za mało inwencji twórczej?
  • L\'Osservatore 2010-01-20 16:37:34
    No właśnie, znajdźcie sobie własnie nicki. Zdecydowanie za mało inwencji twórczej...
  • L'Osservatore 2010-01-20 17:52:11
    Panu też proponuję:) Możemy zrobić \"burzę mózgów\" dla Was skoro sami nie potraficie, tylko naśladujecie mój. Hm? Za friko.
  • Witek 2010-01-20 21:41:12
    No cóż, może kilka spółdzielni przeżyje następną dekadę. Ale jakość zarządzania w większości spółdzielni urąga wszelkim zasadom prowadzenia biznesu skoro jeden z liderów spółdzielczości dopiero teraz zaczął budowe zespołu sprzedażowego (Spomlek). A przecież w FMCG właśnie się od tego zaczyna a nie na tym kończy budowę biznesu. Ale lepiej późno niż wcale. Zobaczymy jak budowa tego zespołu będzie przebiegać bo narazie idzie to jak po grudzie. W normalnej firmie zakładanie takiego zespołu trwa ok. 3 miesiące a tu już z półroku. Panowie prezesi liczą iż do emerytury pociągną na obecnych stołkach a potem niech się \"wali i pali\". Tylko że to \"wali i pali\" może nastąpić wcześniej niż się co niektórym wydaje. A to co Pan Waldemar Broś tu mówi to trzeba podzielić na 2 i odjąć 1 to może część prawdy wyjdzie. Zgadzam się z pierwsym komentarzem w całości.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!