Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes KZSM: Trzeba inwestować w konsolidacje oraz promocje spożycia mleka

Wszelkie środki powinny być w najbliższych czasach przeznaczane na główne trzy kierunki czyli na: koncentracje produkcji, konsolidacje przetwórstwa oraz na promocja i bezpośrednie wsparcie spożycia artykułów mleczarskich - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Broś, prezes KZSM.

Prezes KZSM: Trzeba inwestować w konsolidacje oraz promocje spożycia mleka

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 05-02-2010, 11:13

Bardzo źle się stało, że zostały ograniczone środki na program Szklanka Mleka. Pewne nadzieje ożywiły się gdy KE zapowiedziała, że rozdzieli 300 mln euro na wsparcie mleczarstwa w związku z kryzysem. Z tej sumy Polsce przypadnie 20,2 mln euro i liczyliśmy, że ta kwota pokryłaby dziurę budżetową dla programu Szklanka mleka - mówi Waldemar Broś.

Do tej poty na Szklankę Mleka przeznaczanych było około 220-230 mln zł. Z budżetu krajowego pochodziło 160 mln zł, 65 zł z unijnego. - Budżet krajowy w tym roku przeznaczył na to tylko około 80 mln, więc to 20 mln euro to akurat tyle ile nam brakowało. Niestety Komisja Europejskiej się nie zgodziła, zaznaczyła wyraźnie, że środki te muszą byś przeznaczone na wsparcie rolników i muszą być wydane do końca czerwca - mówi prezes KZSM-u.

Ponadto, unijne pieniądze muszą być rozdzielone w taki sposób, aby to nie naruszyło konkurencyjności. - Zaproponowaliśmy ministrowi Sawickiemu, aby w związku z tym rozdzielić pieniądze na grupę gospodarstw tzw. rozwojowych, czyli średnich, sprzedających w poprzednich latach do mleczarni pomiędzy 50 a 200 tys. litrów mleka, a które popadły w poprzednich latach w pułapkę kredytową - mówi prezes Broś

- Uważamy, ze ta grupa jest przyszłościowa, ta grupa jest cały czas na dochodzeniu do wyższego poziomu produkcji. Natomiast te najmniejsze gospodarstwa, 5 krowie, nie będą przyszłością, a tym największym, dodatek w wysokości około 3 tys. złotych, bo to będą takie pieniądze, nie wiele pomoże - zauważa Waldemar Broś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Broś RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    Szklanka Mleka RSS ALERT    /    kryzys mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.192.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!