Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes Mlekpolu: Na światowym rynku mogą konkurować tylko duże firmy

Konsolidacja jest potrzebna. Ona trwa już wiele lat i toczy się swoim tempem. Na rynku potrzebne są duże firmy. Oczywiście potrzebne są także małe, takie które produkują niszowe, specyficzne produkty. Jednak działając na rynku światowym, spotykamy się i musimy konkurować z firmami, które są 10, a nawet 15 razy większe od nas – powiedział Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podczas konferencji, która odbyła się 10. lutego br.

Prezes Mlekpolu: Na światowym rynku mogą konkurować tylko duże firmy
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-02-2021, 11:04

- To bardzo utrudnia konkurowanie i zdobywanie rynków. Dodatkowo odbiorcy chociażby z Chin chcą dużych i jednorodnych partii towarów. Niedawno mieliśmy zapytanie o 300 tys. ton mleka w proszku – tyle nie produkuje cała Polska. Małe firmy nie sprostają tym wszystkim wymogom i wyzwaniom, do tego potrzebne są duże – przekonywał prezes Mlekpolu.

Zwraca uwagę, że konsolidacja następuje także na poziomie gospodarstw. - Ilość gospodarstw rolnych spada, ale cały czas rośnie wydajność i produkcja. Trzeba podkreślić, że praca producentów mleka też jest w dużej mierze zautomatyzowana i w pełni nowoczesna. Dzięki temu surowiec ma doskonałą jakość, o wiele lepszą niż wcześniej. Jestem przekonany, że rolnictwo i produkcja mleka będzie się w dalszym ciągu unowocześniało i podnosiło jakość – mówił Edmund Borawski.

W 1982 roku do Mlekpolu mleko było dostarczane z 600 tysięcy gospodarstw. Obecnie tylko z 9 tysięcy. - Dziś jest to już zupełnie inne mleczarstwo. Do każdego gospodarstwa przyjeżdża nasz samochód, codziennie mleko jest badane. Przy każdym z naszych 12 zakładów działa w pełni niezależne laboratorium i bada próbki mleka. Co ważne, każdy producent otrzymuje od nas informację zwrotną – podkreślił prezes Borawski.

Zaznaczył, że Mlekpol stara się płacić maksymalną cenę, na jaką firma może sobie pozwolić. - Jeśli osiągnęliśmy poziom skupu mleka przekraczający 2 mld litów, to znaczy, że dla naszych dostawców płacona przez nas cena jest opłacalna. Średnia cena mleka w 2020 roku w Polsce wynosiła 1,58 zł/litr. O ile w pierwszej połowie roku ceny były niższe, to już w grudniu Mlekpol płacił 1,78 zł za litr – mówił prezes Mlekpolu.

 Zapytany, jaka będzie cena w 2021 roku, powiedział, że trudno jest to prorokować. - Rok 2020 pokazał w jak dużej niepewności żyjemy i jak szybko wiele może się zmienić. Bardzo rosną ceny zbóż i pasz, co nie pozostanie bez wpływu na koszty produkcji. Mogę tylko zapewnić, że zrobimy wszystko aby zagwarantować opłacalność naszym dostawcom – zapewnił szef Mlekpolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mlekpol RSS ALERT    /    Edmund Borawski RSS ALERT    /    cena mleka w Polsce RSS ALERT    /    cena mleka RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • ZNAWCA 2021-02-11 11:34:52
    A MLEKPOL JUŻ NIE W MLEKOVICIE ?
    • A 2021-02-11 17:07:24
      Do tego chyba nie dojdzie. Zresztą po co
      • chłop 2021-02-11 17:31:51
        A co na to SPOLMEK LIDER W BRANŻY
  • Artur 2021-02-13 16:48:46
    Niestety jest to prawda. Polskie mleczarnie wcale nie są tak duże jak konkurencja. Poza tym są też dość biedne. Mleczarstwo to ogromny strumień pieniędzy, ale zysku tyle co kot napłakał.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!