• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Mlekpolu o małych mleczarniach

Mimo postępującej konsolidacji branży, małe mleczarnie będą funkcjonowały nadal, ale warunkiem koniecznym jest utrzymanie na właściwym poziomie płynności finansowej. Ich funkcjonowanie związane jest z z niskimi cenami płaconymi za mleko rolnikom, a zatem są utrzymywane przez dostawców - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu i Polskiej Izby Mleka.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2010, 11:53
Prezes Mlekpolu o małych mleczarniach

Zdaniem prezesa Borawskiego, Dopóki producenci mleka będą się na taki stan rzeczy godzili, dopóty małe lokalne spółdzielnie będą funkcjonowały. - Jeśli mówić tu o problemach to zapewne warto wskazać brak wystarczających funduszy na inwestycje i promocję. Mamy na krajowym roku kilka przykładów małych mleczarni, które znalazły dla siebie odpowiednią niszę na rynku i starają się funkcjonować w obecnej sytuacji - uważa szef Mlekpolu.

Edmund Borawski podkreśla, że faktem jest, iż ubywa małych gospodarstw produkujących mleko. Równolegle wzrasta ilość dużych gospodarstw specjalizujących się w produkcji mleka i ilość produkowanego mleka. Ale konsolidacja i rozwój dostawców mleka napotyka na wiele problemów. Mam tu na myśli bariery finansowe (konieczne jest stałe inwestowanie w park maszynowy) oraz problemy z powiększaniem areału tych gospodarstw. Myślę, że nie bez znaczenia w tym zakresie są dopłaty bezpośrednie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Mlekpol posiada około 40% udział w rynku mleka UHT, jest wiodącym w kraju producentem sera, masła, jogurtów i twarogów oraz największym w kraju dostawcą mleka do szkół w programie „Szklanka Mleka". W skład Mlekpolu wchodzi 12 zakładów - macierzysty w Grajewie, Kurpianka w Kolnie oraz zakłady w Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jack sparrow 2010-05-10 15:25:40

    No tak drogi Edku ale taka konsolida jak ta z półTuska to też daleko nie zajedzie, wiejski cickciarz bez szacunku dla wykształcenia nie ogarnie skali korporacyjnej, choćby beształ codzienie kazdegoz osobna ze swoich 2000 pracowników

    Odpowiedz
  • ja 2010-05-11 12:22:02

    Prezio dobrze gada!!!

    Odpowiedz
  • Jacek 2010-05-11 14:01:44

    Nie wiem kogo masz na myśli kolego pisząc o cinkciarzu? Rozwiń proszę

    Odpowiedz
  • abc 2010-05-11 15:13:49

    \"Ich funkcjonowanie związane jest z z niskimi cenami płaconymi za mleko rolnikom, a zatem są utrzymywane przez dostawców\" Ciekawa etyka biznesowa. Oczywiście tego udzielającego wywiadu. Nos w... Każdy dobry biznes musi dbać o niskie koszty zakupów. A jak zdobędzie monopol po konsolidacji to wyciśnie soki. Czyż nie?

    Odpowiedz
  • Analityk 2010-05-11 15:39:47

    Wujek dobra rada się znalazł.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!