Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes OSM Chojnice: Polskie spółdzielnie są nastanione na przetrwanie zamiast na rozwój

W Polsce gospodarka rynkowa istnieje zaledwie od 20 lat, gdzie połowę czasu zajęła zmiana mentalności myślenia. Nadal większość spółdzielni nie jest zarządzana z kierunkiem myślenia na rozwój, a na przetrwanie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice.

Prezes OSM Chojnice: Polskie spółdzielnie są nastanione na przetrwanie zamiast na rozwój

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2010, 11:03

Obserwując np. Włochy, gdzie spółdzielcy potrafili zbudować dużą sieć marketów i tym samym pozyskać rynek na korzystną sprzedaż swoich wyrobów, nasza spółdzielczość wydaje się być nadal tworem, kojarzonym bardziej z minionym systemem, niż z rozwiniętą formą działalności gospodarczej - uważa Maciej Lipiński.

Zdaniem szefa spółdzielni z Chojnic, wejście do Polski dużych zachodnich firm np. Muller może być dużym zagrożeniem dla rodzimych firm mleczarskich, jeśli będą one konkurowały na rynku cenowo, nawet dumpingowo. - Polskie firmy mleczarskie, te mniejsze oczywiście, nie mają wystarczającego kapitału na walkę z silnymi podmiotami zachodnimi. W krajach Europy zachodniej firmy już od czasów powojennych, a bywało, że i wcześniej budowały swój kapitał i pozycję - podkreśla prezes Lipiński.

Spółdzielnia produkuje mleko, śmietany, masło, napoje fermentowane oraz sery twarogowe i dojrzewające.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Lipiński RSS ALERT    /    OSM Chojnice RSS ALERT    /    Muller RSS ALERT    /    spółdzielczość RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • betty 2010-02-04 14:12:40
    Nadal większość spółdzielni podobnie jak Prezesów takich jak ja, nie jest zarządzana z kierunkiem myślenia na rozwój, a na przetrwanie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice.
  • Kris 2010-02-05 22:39:30
    Takie prawo rynku, najpierw musi większość małych mleczarenek upaść lub oddać się większemu konkurentowi, aby po latach można zbudować nowoczesną firmę. Niestety prawo spółdzielcze utrudnia nowoczesne zarządzanie. Stawianie na pierwszym miejscu ceny za mleko dla rolnika uniemożliwia budowę nowoczesnej firmy, ponieważ utrudnia akomodację kapitału potrzebnego do rozwoju. Nie jest sztuką wyprodukować sery z drogiego mleka, a umiejętność sprzedaży tego produktu przy zaniżonych cenach produktów konkurentów, którzy przedłużając agonię wyrzucają za grosze swoje produkty, aby tylko wytrzymać kolejny rok. To utrudnia budowę nowocześnie zarządzanego zakładu mleczarskiego.
  • kanadyjczyk ekolog 2010-03-14 08:31:21
    Tak to racja - bo nie rozwijaja sie - dio co najmniej 45 ciu SM wyslalem propozycje wspolpracy w kwestii rozszerzenia gamy produktow - wprowadzeniu francuskich i szwajcarskich rodem z kanady technologii serow dojrzewajacych miekkich i poltrwradych, ale NIKT nie odpowiedzial - a przeciez te sery polskie pozal sie boze.... a te robione przez Turka i innych wielkich z zagranicy w niczym nie przypominaja tych oryginalnych Brie, czy camemerow. TYLKO W INNOWACJI ROZWOJ. A przeciez mozna to zrobic na bazie juz istniejacej produkcji dorzucajac tylko pewne elementy linii produkcyjnej. Jestem dalej do dyspozycji, poki jestem w polsce - potem bedzie drozej jak bede w kanadzie. Jesli jest zainteresoawnie, zapraszam do kontaktu. W kanadzie wlasnie te drobne , regionalne wytwornie robia dobre produkty, daja przce i swietnie funkcjonuja - np w kanadzie na tej bazie w ciago 20 lat produkuje sie okolo 250 gatunkow serow - a przed 20 tu latami tylko 15 !!!! A znane mi firmy zatrudniaja po 20 - 40 ludzi - obskuguja rejon 150 - 200 kmk i jest ok. A jakie robia sery ??? pycha !!! te chedary, raclete - jak by bylo zinteresowanie sluze pomoca we wprowadzeniu technilogiii. Panie Prezesie Tak trzymac i do przodu. Powodzenia Tadeusz Jurkiewicz 032 209 44 56 tadejurkiewicz@hotmail.com

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!