Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Marki wspólne mogą być szansą dla mniejszych firm np. mleczarskich
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 10-06-2011, 09:52

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Jego zdaniem, wspólne marki to bardzo dobre rozwiązanie dla mniejszych, często lokalnych firm spożywczych np. mleczarskich, mięsnych czy owocowo-warzywnych. Produkty z tych branż szybko rotują, ponadto, w tych przedsiębiorstwach pojawiają się synergie, głównie w sferze logistyki i promocji. Natomiast, gdy produkty mają dłuższy okres przydatności do spożycia, jak np. makarony, to trudniej jest wprowadzić wspólne marki - mówi prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.
Prezes Zenon Daniłowski zwrócił równocześnie uwagę na kwestię dotyczącą problemów z powstawaniem wspólnych marek. - Niezbędne jest przede wszystkim stworzenie produktu, który będzie taki sam, mimo różnych miejsc produkcji, następnie trzeba go właściwie spozycjonować na rynku. Należy zapewnić mu także odpowiednie wsparcie marketingowe oraz zorganizować logistykę, co zwłaszcza w początkowym okresie będzie trudne i drogie - mówi Zenon Daniłowski.
komentarze (1)
Ciekawe jak Kolega Prezes chce zastąpić markę własną sieci marką własną grupy dystrybutorów ????
Odpowiedz