Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Sertopu o perspektywicznych rynkach eksportowych

Na polskim rynku od dawna funkcjonuje kilka firm o zasięgu światowym. Są to w dużej mierze firmy zagraniczne. Niektóre z nich eksportują poza Polskę ponad 80 proc. swojego obrotu, wykorzystując polskie mleko. Potencjał eksportowy jest znaczący - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jan Gaweł, prezes Sertop sp z o.o.

Prezes Sertopu o perspektywicznych rynkach eksportowych
Jan Gaweł, prezes Sertop /fot. Sertop

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 01-04-2016, 14:35

W jego ocenie, perspektywicznymi rynkami są Chiny, USA, kraje południa Europy i północnej Afryki. Dużym problemem polskiego mleczarstwa jest brak rozpoznawalnych marek na rynkach zagranicznych. - Najsilniejsze polskie brandy nie istnieją na rynkach Europy Zachodniej. Często uczestniczymy, jako Sertop w dużych imprezach targowych o zasięgu ogólnoświatowym – mówi prezes Gaweł.

Z przykrością dostrzegam, że ekspozycja polskiego mleczarstwa, mimo znaczącego wysiłku wielu firm oraz Polskiej Izby Mleka, ciągle odgrywa na takich targach rolę Kopciuszka. Krytykowany przez wielu Fundusz Promocji Mleka nie jest wystarczającym wsparciem dla naszych eksporterów. Środki w nim gromadzone powinny skuteczniej wspierać eksport oraz wzrost krajowej konsumpcji produktów mleczarskich. Tak się jednak nie dzieje – ubolewa Jan Gaweł.

Zwraca uwagę, że skuteczne jest tylko jego zasilanie, poprzez powszechne opodatkowanie dostawców mleka. Wydatkowanie środków jest jednak rozproszone i nadmiernie zinstytucjonalizowane. Dlatego nie przynosi oczekiwanych efektów.

- Do niedawna funkcjonował branżowy program wspierania eksportu, realizowany przez byłe Ministerstwo Gospodarki. Była to cenna inicjatywa rządowa, pozytywnie oceniana przez eksporterów. Problem w tym, by nowe władze kontynuowały podobne wsparcie eksportu. Te działania wymagają stałości i przewidywalności. Wymagają też wyspecjalizowanych, doświadczonych i profesjonalnych kadr, zdolnych koordynować i wzmacniać działania firm działających póki, co wyłącznie „na własną rękę” - mówi prezes Sertopu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jan Gaweł RSS ALERT    /    Sertop RSS ALERT    /    eksport artykułów mleczarskich RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    promocja mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.236.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!