Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Spomleku o opracowywaniu nowych produktów

Proces opracowywania nowych produktów polega na ścisłej kooperacji trzech działów: produkcji, handlu i marketingu. Życie każdego nowego produktu oczywiście zaczyna się od bardzo wstępnego pomysłu - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Prezes Spomleku o opracowywaniu nowych produktów
Edward Bajko, prezes Spomleku

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 06-04-2012, 13:14

Inspiracje mogą być różne: nisza rynkowa, uprzedzanie działań konkurencji, chęć rozszerzenia portfolio, odpowiedź zapotrzebowanie rynku lub najlepiej tworzenie oferty, która to zapotrzebowanie wywoła.

Ścieżkę oficjalną otwiera szef działu marketingu. Ustala pewną ogólną specyfikę, grupę docelową, a także formę, w jakiej produkt będzie dystrybuowany. W tym momencie do akcji wkraczają serowarzy, którzy wspólnie z marketingiem określają dokładnie docelowy smak, zapach, konsystencję sera oraz ewentualne dodatki smakowe.

Kolejny punkt procesu leży już tylko w gestii doświadczonego serowara. Do przygotowanego profilu musi opracować odpowiednie kompozycje szczepów serowarskich, a także przygotować proces technologiczny. Musi on być opracowany w najmniejszych detalach: od odpowiedniego składu surowca, poprzez prasowanie i wysalanie, aż po dojrzewanie sera. Gdy próba trafia do dojrzewalni, rozpoczynają się testy. Ser jest próbowany przez serwowara w różnych okresach, celem określenia najwłaściwszego profilu smakowego i optymalnego czasu. Wnioski z degustacji określają, czy produkt spełnia założenia. Jeśli nie, cały proces zaczyna się od początku. Zmieniana jest np.: zawartość tłuszczu w mleku, szczepy, czas wysalania lub wilgotność, w jakiej dojrzewa ser.

Ile czasu mogą trwać takie próby? Jeżeli mówimy i serach dojrzewających do 6 tygodni, czas prób może trwać pół roku. W przypadku serów długodojrzewających są to wielokrotności okresu dojrzewania. Nie ma ogólnej zasady. Czasem pierwsza próba okazuje się tak dobra, że nie ma potrzeby przeprowadzania drugiej, a czasem cały proces kończy się niepowodzeniem. Prace nad recepturą Bursztyna trwały trzy lata, natomiast dwa lata wystarczyły na opracowanie Rubina.

Gdy produkt jest gotowy i przejdzie wszystkie testy serowarskie i laboratoryjne, dział marketingu wraz z działem handlu rozpoczyna prace nad wprowadzeniem go na rynek. Marketing informuje i promuje produkt, natomiast Handel opracowuje kanały dystrybucji i rynki zbytu.

Czytaj także:
Prezes Spomleku: Nie ma nic gorszego niż popadanie w samozadowolenie
Spomlek wyprodukował nowy gatunek sera
W 2011 roku Spomlek wyprodukował 11 tys. ton sera Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!