• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZPPM: Konsolidacja największych spółdzielni mleczarskich ma sens

Musimy mieć świadomość, że nawet najwięksi przetwórcy mleka w Polsce są w skali europejskiej małymi przedsiębiorstwami. Dlatego, na pierwszy rzut oka, gdy czytam o konsolidacji największych spółdzielni w Polsce, to jest to propozycja brzmiąca całkiem logicznie i atrakcyjnie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-06-2012, 15:35
Prezes ZPPM: Konsolidacja największych spółdzielni mleczarskich ma sens
Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Kłopoty zaczynają się tam, gdy rozpoczyna się dyskusja o szczegółach. Nie mówię tu tylko o animozjach personalnych, choć i one w warunkach polskich są szalenie ważne. Prezesi spółdzielni mają świadomość, że nawet współpraca na poziomie tworzenia centrów dystrybucyjnych, do czego zachęca minister Sawicki, nieuchronnie łączy się z utratą części swojej suwerenności, choćby ze względu na konieczność powierzenia sprzedaży części asortymentu innemu podmiotowi. Od pewnego czasu obserwuję wezwania prezesów różnych spółdzielni do stworzenia czegoś wspólnie. Ale nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, gdy za tymi wezwaniami poszedł konkretny czyn. Z tego wnioskuję, że jedyna droga do poprawy rentowności polskiego mleczarstwa prowadzi poprzez akwizycje słabszych podmiotów lub łączenie się podmiotów równorzędnych, z tym, że moim zdaniem nie będzie to dotyczyło spółdzielni z pierwszej piątki największych.

Chciałbym, abyśmy o zjawiskach ekonomicznych, podaży i popycie, kryzysie lub dobrobycie zaczęli mówić czystym językiem ekonomicznym, bez sięgania w sferę ideologii. Dla mnie spółdzielnie i zakłady prywatne są po prostu uczestnikami gry rynkowej. Oczywiście w Polsce po 1989r. spółdzielnie nie zaczynały swojej działalności od zera.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Max 2012-06-21 13:07:57

    \"Od pewnego czasu obserwuję wezwania prezesów różnych spółdzielni do stworzenia czegoś wspólnie. Ale nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, gdy za tymi wezwaniami poszedł konkretny czyn.\" Proszę więc sprawdzić współpracę Gminnej Mleczarni w Pierzchnicy, OSM Chmielnik i Jędrzejowską SM i ich wspólną markę dla twarogu

    Odpowiedz
  • Warszawiak z Zielonki 2012-06-21 16:17:43

    Masło maslane i jagły jaglane! Zreszta jak zawsze. Jak sie nie ma nic do powiedzenia to po co sie wypowiadać?

    Odpowiedz
  • gość z Tłuszcza 2012-06-21 16:37:27

    Pan prezes Hydzik wie co mówi!Jemu chodzi o maślane masło i jaglane jagły!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!