• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZPPM: Małe i średnie mleczarnie muszą zdecydować do dalej

Z perspektywy Związku Polskich Przetwórców Mleka, zrzeszającego podmioty dominujące na rynku mleka, mogę stwierdzić, że małe i średnie mleczarnie czeka trudny czas podejmowania decyzji o kierunkach dalszego rozwoju - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM-u.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2010, 10:11
Prezes ZPPM: Małe i średnie mleczarnie muszą zdecydować do dalej

Raczej nie widzę szans na to, aby na szybko konsolidującym się rynku takie małe podmioty mogły przetrwać. Ich szansą są niewątpliwie produkty niszowe, regionalne, specyficzne. Ale małe są szanse powodzenia na to, aby z tego typu ofertą można się było utrzymać na rynku, więc w mojej opinii powinny one skorzystać z polityki marketingowej prowadzonej wspólnie z innymi podmiotami. Może to być wstępem do konsolidacji - uważa Marcin Hydzik.

Wiem jednak z relacji firm, także zagranicznych, które chciały realizować tego typu rozwiązania z małymi spółdzielniami, że na drodze tego wydawałoby się dobrego biznesu stawały ambicje prezesów, którzy wolą być samodzielnymi władcami małej spółdzielni z nikłymi szansami na przeżycia na rynku w perspektywie kilku lat, aniżeli stanowić część większego organizmu z gwarancjami na przetrwanie podmiotu i na jego rozwój- mówi prezes ZPPM-u.

Takie nieprofesjonalne zachowania doprowadzają na skraj bankructwa niektóre spółdzielnie, które i tak później są przejmowane, w formie masy upadłościowej, przez większe podmioty. Pozostaje tylko pytanie, co na to właściciele spółdzielni, czyli rolnicy - pyta szef ZPPM-u.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • itzchak 2010-05-21 06:28:07

    co oni sie wszyscy za te brody tak trzymaja ( na zdjęciach) czyzby z żalu po zgolonych pejsach?

    Odpowiedz
  • konsultant 2010-05-21 12:10:24

    \"Raczej nie widzę szans na to, aby na szybko konsolidującym się rynku takie małe podmioty mogły przetrwać. \" 1/ Gdzie ten rynek się szybko konsoliduje? (chyba że myślimy o szybkości na poziomie walca drogowego) 2/ Rynek sam się nie konsoliduje. Rynek konsoliduje KTOŚ kto widzi w tym interes (bardzo dawno temu zrobił to np w USA z rynkiem ropy D. Rockefeller). Może też widzieć taki interes \"Związek Polskich Przetwórców Mleka, zrzeszający podmioty dominujące na rynku mleka\". Takiego interesu mogą nie widzieć inni Prezesi, mogą go nie mieć klienci!!! O szansach przeżycia nie ma co filozofować, kto by pomyślał że nie będzie wśród żywych banku LB w Stanach? Że na łopatkach będzie Opel, GM a w siłę urośnie KIA?

    Odpowiedz
  • Polak 2010-05-21 12:35:34

    Do itzchaka: nie przyszło Ci do głowy, że to jeden fotograf te fotki cyka i tak ludzi do nich ustawia bo tak najwyraźniej lubi? Po drugie - imputowanie komuś semickiego pochodzenia to zagrywka na poziomie Leszka Moczulskiego, który zawzięcie tropił żydowskie spiski, aż go wreszcie zlustrowano i wyszło co wyszło.

    Odpowiedz
  • Realista 2010-05-21 12:39:15

    Do konsultanta: Trzeba czytać ze zrozumieniem - rynek ulega konsolidacji i to jest fakt. Co to tempa tego procesu - ciągle słychać, że ktoś właśnie kogoś kupił. Odnosząc się do reszty Twojego komentarza: jeżeli mała mleczarnia chce konkurować z dużymi grupami kapitałowymi to życzmy jej powodzenia, ale ja bym w niej udziałów nie kupował i tyle w kwestii szans przeżycia.

    Odpowiedz
  • konsultant 2010-05-21 15:41:18

    Trzeba czytać ze zrozumieniem - i to jest 100% fakt. \"ciągle słychać, że ktoś właśnie kogoś kupił\" - wszystko zależy od tego gdzie się ucho przyłoży jak mówią niektórzy. Jeżeli tempo mierzy się słuchem to gratuluję, nie mam takich zdolności. \"jeżeli mała mleczarnia chce konkurować z dużymi grupami kapitałowymi to życzmy jej powodzenia\" - to nie życzymy jej powodzenia tylko życzymy pójścia po rozum do głowy najkrótszą drogą. Wielkość nie jest warunkiem przeżycia gatunku, Dinozaury też wyginęły (i np niektóre czebole). Wielkość nie jest też zawsze KCS.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!