• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZPPM: Od początku byliśmy za zniesieniem kwotowania

Związek Polskich Przetwórców Mleka był i chyba nadal jest jedyną organizacją branżową w Polsce, która od samego początku postulowała zniesienie kwot mlecznych. Dlatego jesteśmy zadowoleni z decyzji podjętych na forum UE, które przypieczętowały los kwotowania produkcji mleka - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-11-2013, 15:30
Prezes ZPPM: Od początku byliśmy za zniesieniem kwotowania
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot.żelaznastudio

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Podkreśla, że analizy, które wykonane zostały zna zlecenie ZPPM, bardzo wyraźnie wykazały, iż kwoty po prostu się nie sprawdziły. Nie doprowadziły do stabilizacji cen mleka, czego dowodzą cykliczne wręcz załamania i gwałtowne wzrosty cen. - Dodajmy do tego ograniczenia, jakie ze sobą niesie ten system w kontekście wzrostu popytu na rynkach światowych i otrzymamy pełen obraz klęski tej brukselskiej wersji centralnego planowania - mówi prezes Hydzik.

Jak mówi, w wyniku reformy WPR, kwotowanie mleka zostało zastąpione przez tzw. pakiet mleczny. Jego rozwiązania nie są niczym rewolucyjnym, zwłaszcza na rynku polskim, tak więc jego wprowadzenie nie powinno wzbudzać szczególnych emocji - będzie on dla Polski raczej neutralny, tym bardziej, że wszystkie rozwiązania, które wprowadza mogą być realizowane w ramach już obowiązujących przepisów. Po prostu dodatkowe regulacje są zbędne by móc realizować cele wynikające z pakietu mlecznego. - Z naszego punktu widzenia propozycja, a potem przyjęcie tego pakietu to działanie pozorowane obliczone raczej na dodatkowe punkty popularności dla lansujących je polityków niż na realne rozwiązywanie problemów - uważa Marcin Hydzik.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!