Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes ZPPM: Podstawowym problemem mleczarstwa jest brak dostępu do kapitału

Pomimo już dokonanych inwestycji w mleczarstwie podstawowym problemem ciągle pozostaje brak dostępu do kapitału. Obserwujemy znaczne opóźnienia w realizacji projektów z PROW-u - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Prezes ZPPM: Podstawowym problemem mleczarstwa jest brak dostępu do kapitału

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-12-2009, 11:53

- W sytuacji, gdy sam proces ubiegania się o środki, np. z PROW, może sięgać nawet dwóch lat, sama inwestycja może stracić swój ekonomiczny i rynkowy sens. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie funduszy na inwestycje w drodze kredytu bankowego, to i tu w wyniku kryzysu nastąpiło pogorszenie sytuacji - uważa prezes ZPPM-u.

- Przejawia się to m.in. podrożeniem kredytów, dłuższym i bardziej skomplikowanym badaniem wiarygodności kredytowej, wzrostem udziału własnego i wyższym zabezpieczeniem pożyczki. Jedyną nadzieją na poprawę tej sytuacji są coraz liczniejsze sygnały dotyczące końca spowolnienia gospodarczego, co przełoży się na lepszy dla sektora mleczarskiego dostęp do finansowania inwestycji. Trzeba tylko zdawać sobie sprawę, iż jest to proces, który będzie trwał wiele miesięcy - mówi prezes Hydzik.

Jego zdaniem, wielu mleczarzy narzeka na ciągle trudny dostęp do środków unijnych, co hamuje rozwój i konieczne inwestycje, także te dotyczące promocji produktów. - Można założyć, że oprócz tradycyjnych inwestycji w technologię produkcji, coraz bardziej aktualna będzie konieczność inwestowania w miękkie projekty, takie jak promocja marki. Tego typu działania nie są wcale tanie i wymagają dużego zaangażowania finansowego. Należy pamiętać, że inwestycje w mleczarstwie to bardzo często wymóg zmieniającego się rynku - mówi Marcin Hydzik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Hydzik RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • s 2009-12-20 18:19:34
    podstawowy problem polskiego mleczarstwa to niezmierzone połacie niekompetencji, co ciągnie za sobą wiele problemów: gigantyczną, zapewne największą w Polsce korupcję (spośród wszystkich branż spożywczych) - setki pośredników, którym prezes mleczarni woli sprzedać i mieć działę na szkodę swoich chlebodawców - spółdzielców, niż działać z klientem finalnym. dalej, owa niekumacja połączona z najgorszymi polskimi cechami (z husarskimi dzidami na czołgi itd) owocuje powołaniem CZTERECH organizacji branżowych, których celem jest reprezentowanie interesów polskiego mleczarstwa, a w istocie jest reprezentowaniem swoich, osobistych interesów.
  • Działacz 2009-12-21 09:32:52
    Po pierwsze, gyby istnienie organizacji branżowych było nieuzasadnione to pewnie by nie istniały - w końcu ktoś je utrzymuje, więc czyjeś interesy reprezenują. Być może \"s\" zapisał się nie do tej co trzeba, albo jest rolnikiem i w ogóle nie wie o czym mówi. Po drugie organizacje przetwórców są trzy i ich podstawowym zadaniem jest reprezentacja interesów swoich członków, a nie polskiego mleczarstwa (jaki to pusty frazes). Po trzecie faktycznie nie wiadomo po co są trzy - dwie (spółdzielcy i prywatni) z powodzeniem wystarczały przez ostatnie 10 lat. Po czwarte jak członkom spółdzielni nie podoba się co robi prezes to przecież mają wszelkie prawo patrzeć mu na ręce i go wywalić jak przyjdzie co do czego. Myślę, że podstawowym problem jest bicie piany zamiast działania - tyle w kontekście komentrza zamieszczonego przez \"s\".
  • L'Osservatore 2009-12-21 10:57:17
    Były dwie i chyba niewiele zdziałały, skoro wciąż Prezes Broś- jak sam o sobie mówi: Człowiek Numer Jeden Polskiego Mleczarstwa, za każdym razem podkreśla jak bardzo jest źle i że mleczarstwo potrzebuje wsparcia. Czy dobrze się stało, że powstała Polska Izba Mleka - trzecia organizacja? Pewno osądzą sami przetwórcy mleka- już po czasie. Z drugiej strony, trzeba przyznać, że PIM jest bardzo aktywną organizacją, nowocześnie zarządzaną ( choć metody dojścia do celu dyskusyjne, to fakt) , ale takie zmurszałe struktury jak w KZSM wymagają radykalnego odświeżenia, bo mam wrażenie że prezes Broś wciąż żyje i myśli jak w PRL\'u...
  • Działacz 2009-12-22 10:56:43
    Myślę, że prezes Broś myśli normalnie, problem w tym, że musi mówić to czego oczekują od niego spółdzielcy, którzy w większości faktycznie nadal żyją w PRL-u. Co do skuteczności działań organizacji - narzekanie to jedna z metod działania i wywierania wpływu na władze (czy skuteczna to już inna sprawa). Doskonale wiadomo, że sprawniej zarządzanym firmom, dysponującym kadrą z pomysłami i chęcią do pracy wiedzie się lepiej niż tym, które liczą, że \"władza im da\" i tu działalność organizacji jest bez znaczenia. Co do PIM - toż to folwark prezesa jednej spółdzielni, której interesy są reprezentowane przez tę orgaznicację, a aktywność organizacji jest jedynie aktywnością medialną.
  • Franio 2009-12-22 10:59:02
    A co z tego wszyskiego ma rolnik?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!