Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Logistyka i infrastruktura wobec zmian w łańcuchach dostaw • Transport kolejowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Prezes ZPPM: Regulacja rynku mleka nie ma sensu

Nie minęły jeszcze nawet dwa kwartały od zniesienia systemu kwotowego, a już pojawiają się nawoływania do regulacji rynku mleka. To kompletnie nie ma sensu – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-10-2015, 10:42
Prezes ZPPM: Regulacja rynku mleka nie ma sensu
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot.żelaznastudio

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Piewcy ingerencji w rynek argumentują, że produkcja mleka jest bardzo kosztowna i dlatego, by zminimalizować ryzyko inwestycyjne wymaga stabilizacji cen skupu, poprzez regulację rynku. Jednocześnie nawet pobieżny rzut oka na statystyki powoduje, że ci sami ludzie muszą przyznać, że gwałtowne wahania cen mleka występowały zarówno gdy obowiązywały kwoty mleczne, jak i teraz gdy obowiązuje tzw. pakiet mleczarski – stwierdził Hydzik.

Pojawiają się również głosy mówiące o konieczności wprowadzenia długookresowej kontraktacji w celu stabilizacji dochodów producentów mleka. Zawsze odpowiadam – proszę bardzo, skoro tak leży wam na sercu los rolnika to wprowadźcie kontraktację w swojej spółdzielni, ale nie narzucajcie tego rozwiązania innym, bo po pierwsze sposób zarządzania i negocjacje cen w innych zakładach to suwerenna decyzja każdej firmy i nikt nie powinien na nią wpływać w sposób pozarynkowy, a po drugie kontraktacja w niesprzyjających warunkach to najlepsza droga do bankructwa zakładu – zwłaszcza gdy jest przymusowa, komentuje Hydzik.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Grzegorz 2015-10-28 15:03:14

    Cała prawda o rynku mleka!!!!

    Odpowiedz
  • s 2015-10-29 13:21:44

    po prostu elementarna logika podparta znajomością ekonomii, branży i kapitalizmu. tym śmieszniej Waldek wypada ze swoimi połajankami w kierunku Biedronki. Walduś, trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść!! w Twoim wypadku i tak już jest dawno za późno ;)

    Odpowiedz
  • Ja 2015-10-29 22:47:50

    Powiedział co wiedział. Milczenie jest złotem w tym przypadku. Borawski miał racje, trzeba minimum asekuracji dla rolnika. Regulacja rynku pomogłaby gdyby obowiązywała wszystkich i w dłuższym okresie czasu.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!