Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes ZPPM: W 2010 roku nie będzie dużych fuzji i przejęć w mleczarstwie

Analiza polskiego rynku mleczarskiego i prognoz na 2010 rok każe przypuszczać, że nie dojdzie na nim do spektakularnych fuzji i przejęć - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Prezes ZPPM: W 2010 roku nie będzie dużych fuzji i przejęć w mleczarstwie

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 06-01-2010, 08:41

- Trzeba pamiętać, ze decyzja o przejęciu jednej firmy przez drugą uwarunkowana jest wieloma czynnikami, takimi jak ogólna sytuacja na rynku światowym, względnie tanim i logistycznie ułatwionym dostępem do surowca, czy też nastawieniem na specjalizację produkcji poprzez skupienie się najsilniejszym z punktu widzenia firmy przejmującej, aspekcie produkcji - mówi Marcin Hydzik.

Jego zdaniem, nie należy spodziewać się znaczących wahań cen na rynku mleka i jego przetworów na miarę lat 2007-2008, główną rolę odegra zapewne wyszukiwanie firm, których przejęcie stanowić będzie wartość dodaną dla przejmującego podmiotu. - Dlatego też raczej wykluczam przejęcia tych mleczarni, które znajdują się w trudnej sytuacji finansowej, a których produkt nie jest konkurencyjny i nie spełnia wymogów koniecznych dla produktu niszowego czy regionalnego - argumentuje prezes Hydzik.

Takie zakłady mleczarskie skazane są na upadłość ekonomiczną, gdyż ich ratowanie z punktu widzenia logiki działania biznesu, jest po prostu nie opłacalne. Trzeba również zwrócić uwagę na nieprzystawanie rozwiązań prawa spółdzielczego do nowych warunków gospodarki wolnorynkowej, co w istotny sposób ogranicza możliwości przejmowania firm. Jedynie nowelizacja prawa spółdzielczego w kierunku rozwiązań, które funkcjonują w niektórych krajach zachodnich, może poprawić sytuację. - Mówię tutaj przede wszystkim o przekształcaniu spółdzielni w nowoczesne firmy funkcjonujące na kształt spółek prawa handlowego przy zachowaniu istotnych rozwiązań dla spółdzielczości, czyli przede wszystkim
znaczącej roli producentów, jako współwłaścicieli spółdzielni - uważa szef ZPPMu.

- Podsumowując mogę stwierdzić, iż fuzje i przejęcia będą coraz mniej przypominały polowanie na słabe firmy, których zakup powiększyłby jedynie ogólny potencjał produkcyjny, a coraz bardziej będzie się liczyła jakość i wartość dodana, jaką nabywane mleczarnie będą mogły zaoferować - mówi Hydzik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Hydzik RSS ALERT    /    ZPPM RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Borat 2010-01-06 14:12:56
    A SKĄD WIE ?? DOWIEDZIAŁ SIĘ?
  • Wróżbita 2010-01-06 14:19:16
    Jasnowidź...:)
  • Gość 2010-01-06 14:21:14
    Jak Pan od samolotów zacznie zmieniać polską spółdzielczość mleczarską z takimi tradycjami w spółki prawa handlowego, to go szybko rolnicy na taczce wyślą w kosmos

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!