• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZPPM: Walka o utrzymanie kwotowania nie ma sensu

Ze zdumieniem czytam wypowiedzi na temat konieczności utrzymania kwotowania produkcji mleka, pochodzące od osób, które albo działają w polskim mleczarstwie, albo odpowiadają za naszą branżę w polskiej administracji. Decyzje na poziomie europejskim zostały już dawno podjęte, niedawno je przypieczętowano, a przyjmując pakiet mlecznych de facto przyznano, że kwoty mleczne nie działają - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-10-2013, 10:09
Prezes ZPPM: Walka o utrzymanie kwotowania nie ma sensu
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot.żelaznastudio

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Prezes Hydzik podkreśla, że nadal pojawiają się w Polsce osoby, które na przekór faktom ubolewają nad likwidacją kwot, twierdząc, jaki to system kwotowania był dobry i korzystny dla całego polskiego mleczarstwa. Tworzy się w ten sposób iluzję, że można cofnąć podjęte już decyzje. - W tym miejscu chciałem zapytać przedstawicieli administracji rządowej, dlaczego temat kwotowania jest ciągle obecny w ich wypowiedziach? Dlaczego polski rząd nie był w stanie zapewnić większości blokującej decyzję o zniesieniu kwotowania na poziomie europejskim? Dlaczego tak mało krajów popierało Polskę, gdy jej przedstawiciele twierdzili, że system kwotowania powinien być utrzymany przez kolejne lata? Porozmawiajmy o tym, dlaczego taka mała część polskich podmiotów przetwarzających mleko chciałaby utrzymania tego systemu, zaś te najbardziej dochodowe i odnoszące największe sukcesy na rynku cieszą się, że będą mogły zwiększyć swoją produkcję i wykorzystać istniejące moce produkcyjnie swoich nowoczesnych i niedawno zmodernizowanych zakładów. Czy aby na pewno producenci mleka, zwłaszcza ci najwięksi i najlepsi, chcą, aby ich produkcję ograniczały nakazy administracyjne? - pyta szef ZPPM-u.

Jego zdaniem, również wiele wypowiedzi zakładów mleczarskich, których szefowie opowiadają się za utrzymaniem kwotowania, jest pełna ogólników. - Nigdzie nie znalazłem twierdzeń przytaczających argumenty np. statystyczne i liczbowe na poparcie ich tez, co akurat w przypadku systemu kwotowania byłoby wyjątkowo potrzebne i niezbędne - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Analityk rynków rolnych 2013-10-17 10:29:13

    Pan Marcin mądrze mówi. Dawno nie przeczytałam takiej sensownej wypowiedzi, pełnej entuzjazmu do tego że nasz kraj może wygrać na międzynarodowym rynku produktów rolnych. Marzy mi się że nasze rolnictwo będzie silne i konkurencyjne, w końcu mamy do tego znakomity potencjał. Szkoda tylko że rząd robi z nas zaścianek Europy.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!