Producenci nie mają wpływu na ceny masła w sklepach
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 08-12-2017, 11:37

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W przypadku producenta, z punktu widzenia opłacalności ważna jest nie tylko cena masła, ale również cena odtłuszczonego mleka w proszku, które wytwarzane jest z pozostałego po odtłuszczeniu surowca. Nie zawsze wysokie ceny zbytu masła zachęcają producentów do jego produkcji, czego najlepszym przykładem jest obecna sytuacja. Mimo wysokich cen zbytu masła notowanych w 2017 r. jego produkcja w pierwszych siedmiu miesiącach br. w Unii Europejskiej była o 5,5% mniejsza niż w analogicznym okresie przed rokiem, gdyż bardziej producentom opłacało się produkować sery niż masło i OMP. Warto też zauważyć, że w UE zwiększyła się produkcja śmietany.
Ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas zwraca uwagę, że w odniesieniu do konsumenta rzeczywiście w ostatnich miesiącach obserwowaliśmy dynamiczny wzrost cen masła na półkach sklepowych, którego efekt był jeszcze bardziej odczuwalny, gdyż w poprzednim roku ceny masła w maju i czerwcu były wyjątkowo niskie.
komentarze (1)
Marże w sklepach są stałe, a ceny na półce są pochodną promocji producenckich. Tytuł napisał ktoś kto nie ma pojęcia jak wygląda rynek. Producenci mają pełny wpływ na kształtowanie cen w sklepach.
Odpowiedz