Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mleko

Producenci nie mają wpływu na ceny masła w sklepach

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-12-2017, 11:37
Warto zauważyć, że cena uzyskiwana przez producentów nie jest ceną, którą konsument płaci w sklepie - mówi Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.
Producenci nie mają wpływu na ceny masła w sklepach
Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W przypadku producenta, z punktu widzenia opłacalności ważna jest nie tylko cena masła, ale również cena odtłuszczonego mleka w proszku, które wytwarzane jest z pozostałego po odtłuszczeniu surowca. Nie zawsze wysokie ceny zbytu masła zachęcają producentów do jego produkcji, czego najlepszym przykładem jest obecna sytuacja. Mimo  wysokich cen zbytu masła notowanych w 2017 r. jego produkcja w pierwszych siedmiu miesiącach br. w Unii Europejskiej była o 5,5% mniejsza niż w analogicznym okresie przed rokiem, gdyż bardziej producentom opłacało się produkować sery niż masło i OMP. Warto też zauważyć, że w UE zwiększyła się produkcja śmietany.

Ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas zwraca uwagę, że w odniesieniu do konsumenta rzeczywiście w ostatnich miesiącach obserwowaliśmy dynamiczny wzrost cen masła na półkach sklepowych, którego efekt był jeszcze bardziej odczuwalny, gdyż w poprzednim roku ceny masła w maju i czerwcu były wyjątkowo niskie.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kowalski 2017-12-10 20:55:57

    Marże w sklepach są stałe, a ceny na półce są pochodną promocji producenckich. Tytuł napisał ktoś kto nie ma pojęcia jak wygląda rynek. Producenci mają pełny wpływ na kształtowanie cen w sklepach.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!