Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Producent z Warlubia jednak zapłaci 180 tys. zł za wprowadzanie konsumentów w błąd

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie uwzględnił argumentów przedsiębiorcy PHU Masmal i zatwierdził nałożoną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę w wysokości 180 tys. zł za brak na towarze czytelnej informacji o zawartości tłuszczu - informuje Gazeta Prawna.

Producent z Warlubia jednak zapłaci 180 tys. zł za wprowadzanie konsumentów w błąd

Autor: Gazeta Prawna
Data: 15-03-2010, 11:46

Jak podaje Gazeta Prawna, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej poinformował prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Masmal może stosować praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Firma sprzedawała produkt "Maślany z Warlubia". Udział procentowy masła w tym produkcie wynosił tylko 2 proc. Zdaniem Inspekcji Handlowej eksponowanie i podkreślanie w nazwie produktu obecności składnika, którego zawartość jest tak znikoma, było mylące dla kupujących - czytamy w dzienniku. Wrażenie wysokiego udziału procentowego tego tłuszczu w towarze było dodatkowo potęgowane przez użycie opakowania charakterystycznego dla masła.

W odwołaniu do SOKiK producent podkreślał, że konsument, porównując cenę produktu (1,50 zł) z przeciętną ceną masła (ok. 5 zł) musiał mieć świadomość, że "Maślany z Warlubia" to mix tłuszczowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (7)

  • TOMI 2010-03-15 13:32:59
    Konsument nie musi się niczego w UE domyślać. Ma mieć napisane jasno i prosto na etykiecie. Kara musi być bo cel producenta był jasny (wprowadzić w blad)
  • aronia 2010-03-15 15:11:15
    Skoro bylo napisane na etykiecie \"Maślany z Warlubia\" to oczywiscie (rodzaj męski) mix maślany. Jeśli miało by chodzić o masło, powinno być napisane \"Maślane z Warlubia\" (rodzaj nijaki ). Ludzie nauczcie sie czytać etykiety ze zrozumieniem a problemu nie będzie!!!
  • KONSUMENTKA 2010-03-15 16:23:18
    NIE ZGADZAM SIE Z \'\' TOMI\'\' JESLI KTOŚ CHCE KUPOWAĆ MASŁO PO 1,50 TO ŻYCZE POWODZENIA W ZAKUPACH JA BYM NIGDY NIE KUPIŁA MASLA PO TAKIEJ CENIE !!!!!!!!! NAPRAWDĘ LUDZIE NAUCZCIE SIĘ CZYTAC !!!!!!!!!
  • jaro 2010-03-16 08:48:19
    Moim zdaniem powinna być wyrażna informacja o zawartości masła w produkcie
  • Wolnościowiec 2010-03-16 09:42:02
    Moim zdaniem producent powinien mieć prawo do pisania na etykiecie co tylko mu się przyśni. Równie dobrze może niczego nie pisać. Ostatecznie kupujemy twaróg w kostce (z etykietą) lub na wagę (bez etykiety) i jakoś da się żyć. Kupujemy kiełbasę paczkowaną i na wagę - sytuacja ta sama. Opakowanie to tylko marketing i wara wszystkim od jego wyglądu. Niech rynek weryfikuje czy produkt jest tym na co wskazuje etykieta. Jeżeli konsument się sparzy to drugi raz takiego produktu nie kupi i to jest ryzyko producenta. Kiedyś na etykietach prawie nic nie było i ludzie żyli, potem przyszli socjaliści i zaczęli \"edukować\" i regulować. Precz z komuną!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!