Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Propozycje działań Zarządu Polskiej Izby Mleka na lata 2020-2025

Polska Izba Mleka powstała z aspiracją być najbardziej reprezentatywną organizacją Polskiego mleczarstwa, silnym i liczącym się w Polsce i poza jej granicami głosem wszystkich tych, którzy stanowią o losach Polskiego mleczarstwa. - Chcieliśmy i chcemy być organizacją demokratyczną, która doskonale zna i broni interesy przedstawicieli naszej branży niezależnie od ich pozycji rynkowej, formy prawnej lub siły finansowej, opinie i oceny której liczą się w najważniejszych forach krajowych i międzynarodowych – mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Propozycje działań Zarządu Polskiej Izby Mleka na lata 2020-2025
Agnieszka Maliszewska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-06-2020, 11:24

I tą drogą chcemy iść dalej, chcemy się rozwijać, aby być bardziej sprawną i efektywną organizacją, chcemy pozyskiwać nowych członków i współpracować ściślej z innymi organizacjami branżowymi lub też z naszymi kolegami z innych krajów.

 A są ważne przyczyny, aby przyspieszać:

Po pierwsze, to nowe wyzwania, przed jakimi stanie europejski, a w tym również polski rynek rolno-spożywczy wobec strategii i programów unijnych jak Europejski Zielony Ład i Strategia od Pola do Stołu, lub cała gama działań i wymagań w sferze zrównoważonego rozwoju, w tym także dobrostanu zwierząt;
Po drugie, to zapowiadający się, a częściowo już odczuwalny światowy kryzys ekonomiczny, wywołany COVID-19. Obserwujemy wzrastające bezrobocie, malejącą siłę nabywczą i głębsze zmiany w zachowaniu konsumentów. Trzeba będzie liczyć się z tym, że będziemy świadkami cięć planowanych inwestycji państwowych – również w infrastrukturę rolną;
Po trzecie, to trudny problem ciągłości pokoleniowej w polskim rolnictwie, brak atrakcyjności pracy na roli, w tym również w produkcji mleka, dla młodych ludzi, z czego wynika likwidacja kilkuset gospodarstw rolnych rocznie. Musimy zadbać o to, by młodzi ludzie chcieli pracować przy produkcji mleka.
Po czwarte, to coraz mocniejsze trendy „anty-mleczarskie”, na które trzeba znaleźć mądre i wyważone odpowiedzi.
Po piąte, to również zmiana pokoleniowa, która się zbliża w zakładach i firmach przetwórstwa mleczarskiego.
No i wreszcie, potrzeba konstruktywnego, ale zdecydowanego dialogu z władzą, kiedy istnieje ryzyko, że interesy branży mogą paść ofiarą koniunktury politycznej lub populizmu przedwyborczego.

Więc jest co robić. Realia, z jakimi zetknęliśmy się w czasie pandemii COVID-19, jednoznacznie pokazały, że produkcja żywności stanowi kluczowy element gospodarki i infrastruktury krytycznej każdego państwa, odpowiadając za bezpieczeństwo dostaw żywności, spójność społeczną i ekonomiczną.

Dlatego też ważnym zadaniem jest teraz zabezpieczenie finansowania tych zmian spoza Wspólnej Polityki Rolnej. Rolnicy i przetwórcy mleka muszą mieć zapewnione wsparcie w obliczu tych zmian.

więcej informacji:

Agnieszka Maliszewska RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.28.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!