Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prozdrowotne artykuły mleczarskie coraz popularniejsze

Żywność pro-zdrowotna to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku spożywczego. Jest coraz chętniej kupowana przez konsumentów. Dotyczy to zwłaszcza artykułów mleczarskich - czytamy w serwisie TVP Rolna.


Autor: TVP Rolna
Data: 08-02-2010, 14:37

Jak podaje redakcja rolna TVP, Marcin Hydzik ze Związku Polskich Przetwórców Mleka uważa, że sektor żywności probiotycznej jest na topie.

Zamieszczenia na etykiecie produktu lub w reklamie tzw. oświadczenia żywnościowego jest dobrowolne, ale nie dowolne. Za to informacją o wartościach prozdrowotnych muszą stać badania naukowe. Takie rygorystyczne przepisy obowiązuje zresztą w całej Unii Europejskiej.

Izabella Tańska, doradca ds. prawa żywnościowego tłumaczy, że umieszczenie takiej treści, na przykład „wapń wzmacnia kości" albo „sterole roślinne obniżają poziom cholesterolu" wiążą się ze spełnieniem wielu wymogów. Przede wszystkim główny warunek to jest taki, że taka treść musi być uzasadniona naukowo.

Tyle teorii, a praktyka bywa inna. Producenci bardzo często zamieszczają informacje, które nie mają pokrycia w rzeczywistości tylko po to, aby zwiększyć sprzedaż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Hydzik RSS ALERT    /    Izabella Tańska RSS ALERT    /    ZPPM RSS ALERT    /    przetwory mleczarskie RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!