Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Przychody OSM Piątnica przekroczyły 900 milionów zł

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-03-2016, 13:14
Zgodnie z prognozami zarządu OSM Piątnica osiągnęła w 2015 roku ponad 905 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2 – proc. wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to dobry wynik biorąc pod uwagę spadkowe tendencje z jakimi boryka się cała branża mleczarska w Polsce i Europie. Na światowych rynkach obserwowaliśmy spadki cen większości wyrobów mleczarskich, co spowodowane było m.in. globalną nadpodażą produktów mlecznych – mówi Zbigniew Kalinowski, prezes zarządu OSM Piątnica.
Przychody OSM Piątnica przekroczyły 900 milionów zł
Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica /fot. OSM Piątnica

OSM Piątnica systematycznie rozbudowuje swoją ofertę. W 2015 roku na sklepowych półkach pojawiły się nowe wyroby. Były to 3-składnikowe jogurty typu greckiego, pierwsze na naszym rynku świeże mleko ekologiczne oraz śmietankowe serki do smarowania w marce premium Milandia. W asortymencie serków wiejskich wprowadzone zostały kolejne smaki - z jagodami oraz z malinami i żurawiną. Serki Wiejskie z owocami podobnie jak kefiry i jogurty naturalne Piątnicy zyskały nowe opakowania. Wprowadzono do oferty Zsiadłe Mleko oraz klasyczny jogurt naturalny, niezawierający mleka w proszku, w nowym i wygodnym kubku o gramaturze - 330g.

W 2015 roku Piątnica zaproponowała kupującym pierwszy w historii firmy produkt dedykowany dzieciom – owocowy jogurt Piątuś - bazujący na wysokiej jakości składnikach, bez konserwantów, aromatów, barwników i syropu glukozowo – fruktozowego.

Marketingowe działania realizowane przez OSM Piątnica w 2015 roku obejmowały także szereg akcji promocyjnych, z czego na szczególną uwagę zasługują ogólnopolskie kampanie reklamowe Mleka Wiejskiego OSM Piątnica oraz kremowego jogurtu dla dzieci Piątuś. 

W przyjętej przez firmę strategii rozwoju nie zabrakło także udziału w prestiżowych wydarzeniach sektora spożywczego. Przykładem było uczestnictwo w największych na świecie targach branży spożywczej Anuga w Niemczech. – Jako jeden z liderów polskiego rynku nieustannie poszukujemy nowych obszarów, w których możemy się rozwijać. Liczymy, że jeszcze w tym roku wkroczymy na zupełnie nowe dla naszej firmy rynki zbytu – wyjaśnia Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica.

Specjaliści branży spożywczej przewidują, że rok 2016, jak i kolejne lata, ukierunkowane będą na rozwój sprzedaży produktów ekologicznych. Badania wskazują, że w ostatnich latach stajemy się zdecydowanie bardziej świadomymi konsumentami, którzy chętnie wybierają najwyższej jakości produkty spożywcze. Widzimy ten ważny dla naszej firmy trend, dlatego też 

w 2015 r. włączyliśmy do oferty pierwszy produkt z wyróżnikiem „eko” – jedyne na polskim rynku mleko ekologiczne produkowane metodą mikrofiltracji i pasteryzacji w niskiej temperaturze – informuje Tomasz Głasek. Ekologia i ochrona środowiska to szczególnie ważne działania realizowane przez Piątnicę w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Spółdzielnia dba o zmniejszenie emisji zanieczyszczeń atmosferycznych, ograniczenie ilości odpadów produkcyjnych oraz mniejsze zużycia energii elektrycznej i cieplnej.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!