• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Przyznano nagrody za łamanie stereotypów w reklamie

Rafał Betlejewski, twórca ogólnopolskiej akcji "Tęsknię za Tobą, Żydzie", billboardowej akcji powstańczej "A ja, czy poszedłbym?" oraz spektaklu "Mleko" otrzymał nagrodę za łamanie stereotypów w reklamie.
  • Autor: PAP
  • Data: 29-04-2010, 18:23

W tegorocznej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy z inicjatywy pełnomocniczki rządu ds. równego traktowania Elżbiety Radziszewskiej po raz pierwszy wręczono nagrodę za wysiłki na rzecz łamania stereotypów w reklamie.

W intencji Radziszewskiej nagroda upowszechniać ma wśród reklamodawców i twórców reklam ideę równości płci i zachęcić ich do unikania stereotypów. Celem projektu było również promowanie osób, których te stereotypy bezpośrednio dotykają, zagrożonych dyskryminacją ze względu na płeć, narodowość, rasę, pochodzenie etniczne, religię lub wyznanie, niepełnosprawność, poglądy polityczne, wiek, orientację seksualną oraz stan cywilny i rodzinny.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Laureat nagrody za przełamywanie stereotypów w tworzeniu kampanii społecznych Rafał Betlejewski to twórca ogólnopolskiej akcji "Tęsknię za Tobą, Żydzie", billboardowej akcji powstańczej "A ja, czy poszedłbym?" oraz spektaklu "Mleko", z którym odwiedzał widzów w ich mieszkaniach. Ostatnio działa głównie w swoim sąsiedztwie, na ul. Filtrowej w Warszawie. Latem ustawił tam Kapliczkę Telewizyjną i zorganizował "Pomponiadę" - manifestację przeciwko zimie.

Projekt "Tęsknię za Tobą, Żydzie!" ma zwrócić uwagę odbiorców na fakt utraty przez nasze społeczeństwo jego integralnej części, jaką byli polscy Żydzi, których pochłonęło piekło Holokaustu. Autor poszukiwał wspomnień o Żydach, którzy zginęli w zagładzie, szukał doświadczeń i pamiątek z nimi związanych. Akcja rozpoczęła się oficjalnie 27 stycznia - w Międzynarodowym Dniu Pamięci Ofiar Holocaustu. Dotyczy tych polskich miast, w których Żydzi stanowili dużą część populacji, czyli m.in. Lublina, Łodzi i Białegostoku. Przełamanie stereotypu Żyda w kontekście antysemickich haseł, które często możemy przeczytać na murach, wzmaga wydźwięk akcji i stanowi jej społeczny wymiar. "Pisząc na ścianie czy na zdjęciu +Tęsknię za tobą, Żydzie!+ nie przełamuję żadnych swoich uprzedzeń, nie wykręcam sobie ręki, po prostu tak czuję. Sądzę, że dla świadomego Polaka synonimem słowa zagłada powinno być słowo utrata" - podkreśla Betlejewski.

Akcja "A ja, czy poszedłbym?" z 2004 r. to z kolei seria billboardów z fotograficznymi portretami uczestników Powstania Warszawskiego i ich wspomnieniami. Autor postanowił dotrzeć do żyjących powstańców, którzy walczyli na Ochocie. Zdecydował się sfotografować ich ze współczesnymi rekwizytami, na pierwszy rzut oka niekojarzącymi się z Powstaniem. "Z powodzi dramatycznych historii, które ci ludzie opowiadali, udało mi się wyłowić takie proste, nawet momentami zabawne, z którymi nam, młodym, łatwiej jest się zidentyfikować" - podkreśla.

Spektakl "Mleko" można było zamówić sobie do domu lub do firmy. Każde przedstawienie było niepowtarzalnym i jednorazowym wydarzeniem, rozgrywającym się za zamkniętymi drzwiami przestrzeni prywatnej.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!