Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Rośnie popularność mlecznych produktów zez GMO

Coraz większą popularnością wśród konsumentów cieszą się certyfikowane produkty wolne od GMO oznaczone jako „Bez GMO” lub „Wyprodukowano bez stosowania GMO". Tylko wybór certyfikowanej żywności daje pewność, że GMO zostało wykluczone na każdym etapie produkcji, określone zasady i wymagania są systematycznie sprawdzane i weryfikowane.

Rośnie popularność mlecznych produktów zez GMO
Konsumenci coraz chętniej wybieraja produkty Bez GMO

Autor: portalspożywczy.pl/PIM
Data: 27-11-2020, 11:44

Również w branży mleczarskiej produkcja bez GMO staje się coraz bardziej popularna. Co w przypadku artykułów mleczarskich oznacza, że są bez GMO? To, że zostały wyprodukowane z mleka od krów żywionych wyłącznie paszami niezawierającymi genetycznie modyfikowanych organizmów. Choć uprawa roślin genetycznie modyfikowanych jest w Polsce zakazana, to na rynku nie brakuje pasz z nich pochodzących – głównie zawierających poekstrakcyjną śrutę sojową. Są one powszechnie stosowane w żywieniu zwierząt, także bydła mlecznego. Rolnicy produkujący mleko wolne od GMO muszą przestrzegać szeregu zasad, które gwarantują, że pasze, którymi karmią swoje zwierzęta nie zawierają genetycznie modyfikowanych organizmów, a produkowany przez nich surowiec jest najwyższej jakości. Rolnicy by zapewnić bezpieczeństwo kupują pasze wyłącznie od certyfikowanych producentów, dopuszczonych przez mleczarnię do żywienia zwierząt.

Coraz więcej firm z branży paszowej oraz mleczarskiej może pochwalić się certyfikatami – m.in. standardu Polskiej Izby Mleka „bez GMO”. Certyfikat taki posiada m.in. Farming JT Roszkowski i Zakrzewski Spółka Jawna oferująca pasze dla zwierząt.

- Dziś konsumenci chcą się zdrowo odżywiać i mają coraz większą wiedzę na ten temat – zauważa Tomasz Roszkowski, współwłaściciel firmy. – Widać, że konsumenci chcą kupować produkty mleczarskie wyprodukowane z mleka od krów karmionych paszami niezawierającymi GMO. Opłaca się więc mieć w ofercie certyfikowane produkty, bo jest na nie zapotrzebowanie.

Można powiedzieć, że firmy oferujące certyfikowane produkty bez GMO wychodzą naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów, którzy bardzo nieufnie podchodzą do żywności modyfikowanej genetycznie. Czego konkretnie się obawiają? Z przeprowadzonego kilka lat temu badania „Polacy o bezpieczeństwie żywności i GMO” wynika, że przede wszystkim pojawienia się nowych chorób i alergii oraz tego, że stworzone za pomocą skomplikowanych metod inżynierii genetycznej rośliny spowodują nasilenie występowania różnych chorób, a także mogą przyczynić się do wywołania niekontrolowanych zmian genetycznych u ludzi. Polacy obawiają się genetycznie modyfikowanych organizmów również z innych powodów – ponad 70% ankietowanych osób uważało, że jest to niebezpieczna ingerencja w przyrodę, a prawie połowa respondentów określiła GMO jako niedopuszczalną ingerencję w porządek ustalony przez Boga. Dlatego też konsumenci na sklepowych półkach poszukują produktów certyfikowanych – takich, co do których mogą mieć pewność, że GMO zostało wykluczone na każdym etapie produkcji.

Kampania „Wolne od GMO" realizowana jest przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mleko bez GMO RSS ALERT    /    bez GMO RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    pasze bez GMO RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!