• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Seremak- Bulge: Mleczarnie na zmiany reagują zbyt żywiołowo

Polskie mleczarnie na zmieniającą się sytuację rynkową reagują żywiołowo przede wszystkim zmianami cen surowca, co prowadzi do dużych wahań dochodów z produkcji mleka i destabilizacji sytuacji dochodowej producentów mleka - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Jadwiga Seremak-Bulge, z IERiGŻ.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2010, 09:54
Seremak- Bulge: Mleczarnie na zmiany reagują zbyt żywiołowo

W reakcji na spadek cen skupu pogłowie krów mlecznych zmalało w 2009 r. o ponad 4%, a liczba dostawców i producentów mleka o około 10%. Zbyt małą uwagę mleczarnie przywiązują natomiast do poprawy swej pozycji rynkowej poprzez konsolidację i koncentrację kapitałową. Jest to bowiem dotychczas najskuteczniejsza droga prowadząca do poprawy efektywności, sprawności organizacyjnej i obniżenia kosztów przerobu, a zwłaszcza kosztów sprzedaży - mówi Jadwiga Seremak-Bulge.

Zdaniem eksperta IERiGŻ, każda mleczarnia nawet najmniejsza , próbuje się utrzymać na rynku poszerzając ofertę towarową, samodzielnie prowadzi sprzedaż, rozwija i poszerza kanały dystrybucji. Prowadzi to do nadmiernego obciążenia produkcji kosztami w tym także majątkowymi, słabego wykorzystania majątku produkcyjnego, nadmiernego zatrudnienia i niskiej wydajności pracy, w zdecydowanej większości mleczarni. Niewiele jest mleczarni, w których procesom inwestycyjnym towarzyszyła niezbędna restrukturyzacja prowadząca do pozbycia się zbędnego majątku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Niestety prawie nic nie zmieniły w sposobie działania i myśleniu zarządów kolejne kryzysy, które przeżywała branża, ani analizy dotyczące konsekwencji zmian WPR, globalizacji, negocjacji WTO. Nie zmieniło tego także wsparcie udzielane przez Unię w ramach PROW - ubolewa Jadwiga Seremak-Bulge.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!