• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Seremak-Bulge: Powtórzenie ubiegłorocznych wyników uzyskanych w eksporcie będzie trudne

Pogarszająca się koniunktura na światowym rynku sprawi, że powtórzenie ubiegłorocznych wyników uzyskanych w eksporcie będzie trudne do osiągnięcia, zwłaszcza jeśli złoty będzie zyskiwał na wartości - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Jadwiga Seremak-Bulge z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-06-2012, 12:28
Seremak-Bulge: Powtórzenie ubiegłorocznych wyników uzyskanych w eksporcie będzie trudne
Jadwiga Seremak-Bulge z IERiGŻ

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Malejące ceny światowe skutkować będą niższymi cenami transakcyjnymi przede wszystkim masła, mleka w proszku i kazeiny, w mniejszym stopniu zaś serów, których ceny w roku ubiegłym znacznie mniej zostały podniesione. Dla mleczarni, które 24 proc. wartości sprzedaży uzyskują ze sprzedaży eksportowej oznacza to prawdopodobny spadek cen zbytu, bowiem jest mało prawdopodobne, aby umiarkowany wzrost cen świeżych przetworów kierowanych przede wszystkim na rynek krajowy w pełni skompensował spadek cen towarów eksportowanych - mówi Jadwiga Seremak Bulge.

Według stanu z dnia 31. marca 2012 roku, liczba dostawców mleka do mleczarni zmalała do 155,7 tys. Wartość sprzedaży przemysłu mleczarskiego, bez produkcji lodów, osiągnęła rekordowy poziom 26,3 mld zł. Mimo to sytuacja finansowa mleczarni pogorszyła się. Wartość zysku brutto zmalała o 7,4 proc. do 583 mln zł, pogorszyły się wszystkie wskaźniki rentowności pod wpływem wzrostu kosztów przede wszystkim surowcowych. - Ceny skupu mleka wzrosły w 2011 r. o 13,6 proc. W tym czasie ceny zbytu podniesione zostały o 7 proc., a ceny detaliczne nabiału o 4,3 proc. i masła o 8,3 proc. - mówi Jadwiga Seremak Bulge.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!