Seremak-Bulge: W ciągu 10 lat udział sieci w sprzedaży nabiału wzrósł do 50 proc.
Obserwuję zwiększoną zależność mleczarstwa do sieci handlowych. W ciągu ostatnich 10 lat udział sprzedaży nabiału poprzez sieci wzrósł z 5 proc. do 50 proc. - mówiła Jadwiga Seremak-Bulge podczas konferencji "Rynek Mleka i Produktów Mlecznych" w hotelu Hyatt w Warszawie.

Podczas konferencji sporo uwagi poświecono sieciom handlowym, a także aktualnej sytuacji rynkowej. - Mlekovita w ciągu ostatnich dwóch miesięcy podniosła ceny skupu mleka surowego o 12 proc. Staramy się rozmawiać z naszymi dostawcami nt. wysokości cen w skupie. Padają różne opinie jaka cena satysfakcjonowałaby producentów. W realistycznym podejściu byłoby to około 1,05 zł za litr mleka - mówiła w debacie Ludmiła Kucharska, dyrektor zakładu Mlekovity w Lubawie.
Natomiast Edward Bajko, prezes Spomleku zwracał uwagę a ostrożność jaką trzeba zachować podczas porównywania wyników mleczarni. - Nie można porównywać wyników zakładów czy firm, które płacą różną cenę za surowiec. Należności płacone za mleko surowe to około 70 proc. wszystkich kosztów jakie ponosi mleczarnia - mówił prezes Spomleku.
- Tylko silna marka da nam siłę w negocjacjach z sieciami handlowymi - przekonywał prezes Bajko. Także Ludmiła Kucharska przekonywała do konsolidacji. - Połączenie z Mlekovitą pozwoliło naszemu zakładowi na rozwinięcie produkcji, przeprowadzenie nowych inwestycji i obniżenie kosztów. To wszystko bardzo poprawiło naszą konkurencyjność - mówiła dyrektor zakładu w Lubawie.
