Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sieci handlowe dostrzegły małe mleczarnie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 24-08-2021, 19:47
Sieci handlowe dostrzegły lokalny patriotyzm polskich konsumentów. Wynikiem tego jest rosnące zainteresowanie lokalnymi produktami i współpraca z regionalnymi producentami żywności. Beneficjentami tego zjawiska są także mleczarnie, które wcześniej nie miały szans na wielkie i masowe kontrakty.
Sieci handlowe dostrzegły małe mleczarnie
mleczna środa
Małe mleczarnie w sieciach handlowych; fot. unsplash.com

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Mleczarnie - współpraca lokalna

Zarówno większe, jak i mniejsze sieci handlowe dostrzegają bardzo interesującą ofertę lokalnych przetwórców żywności. Z kolei mleczarnie dostrzegły szansę na zwiększenie sprzedaży i wykorzystanie potencjału jaki tkwi w sieciach handlowych. - Lokalne mleczarnie i mali producenci wyrobów mleczarskich są bardzo zainteresowani współpracą z naszą siecią. Jednym z powodów jest nasza dostępność i prostsze procedury, które znacząco przyśpieszają proces od decyzji o współpracy po zaopatrzenie sklepu - mówi Adam Michalak, współwłaściciel sklepu Lewiatan w podpoznańskim Kiekrzu. Jak dodaje, poziom oferty i sprzedaży produktów regionalnych zmienia się w zależności od sezonu. W czerwcu sprzedaż najpopularniejszych produktów mleczarskich (maślanka, kefir, jogurt naturalny, twaróg) w aż 70% pochodziła od naszych lokalnych dostawców, takich jak Spółdzielnia Mleczarska Września, Średzka Spółdzielnia Mleczarska „Jan” czy Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole. 

Największy działający w Polsce detalista - sieć Biedronka również podjęła współpracę z lokalnymi mleczarniami. - W ubiegłym roku rozpoczęliśmy program „Czas na wspieranie małych producentów", dzięki któremu produkty pochodzące od lokalnych przedsiębiorców mogły trafić do ponad 3000 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce - mówi Michał Gontarz, dyrektor zakupów w sieci Biedronka.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!