SM Spomlek: Zmieniające się trendy rynkowe utrudniają budowę marki
Budowanie marki jest procesem ciągłym, bo zmieniają się trendy. Niezmiernie istotna jest konsekwencja w działaniach. Chaotyczne zmiany koncepcji często nie wpływają pozytywnie na budowanie wizerunku – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Gaca, wiceprezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Podkreśla, że marka produktowa jest pojęciem bardzo rozbudowanym, złożonym.
- Ma działać w sferze podświadomości klientów i wewnętrznie zachęcać ich do wyboru tego określonego produktu. Musi mieć duszę. Budowanie marki podobnie jak ona sama jest procesem bardzo złożonym i trwającym wiele lat – mówi Paweł Gaca.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
To co, jego zdaniem, wyróżnia branżę spożywczą to to, że przy całym klimacie, który uda stworzyć się budując określoną markę – musimy zaoferować konsumentowi bezpieczeństwo i jakość. - Marka nie może zgubić tych cech produktu, które dla klienta są ważne – dodaje.
- Warto powiedzieć, że proces tworzenia marki jest długotrwały. Sama świadomość marki nie gwarantuje sprzedaży. Weźmy np. markę Kodak. Dzisiaj pod tą marką praktycznie nic się nie sprzedaje, a jej świadomość i postrzeganie u ludzi jest bardzo wysokie – mówi wiceprezes Spomleku.
- Sztuką jest tak stworzyć markę, by to firma osiągała swoje cele One powinny być nadrzędne – podkreśla.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.