Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Sprzedaż produktów mleczarskich w Chinach dynamicznie rośnie

Szybki rozwój miast, w tym pojawienie się restauracji typu Pizza Hut, oraz przejęcie zachodnich wzorców konsumpcji, skutkowały w ostatnich latach dynamicznym wzrostem sektora mleczarskiego w Chinach. Według danych Euromonitor w 2010 r. wartość sprzedaży przetworów mleczarskich osiągnęła 27,43 mld USD.

Sprzedaż produktów mleczarskich w Chinach dynamicznie rośnie
Chiny obecnie są trzecim globalnym producentem mleka, po Indiach i USA
  • Źródło

Autor: Bank BGŻ
Data: 13-03-2012, 12:09

W tym czasie, zgodnie z wyliczeniami Rabobanku, wolumen sprzedaży produktów płynnych wyniósł 30 mln l, tj. niemal się podwoił w ciągu 7 lat.

Największe przyrosty odnotowywano w przypadku napojów na bazie mleka (o 26% rocznie), mleka smakowego (wzrost o 16%), mleka dla dzieci (o 14%) oraz jogurtów (o 13% rocznie). Jedyną kategorią produktów tracącą na znaczeniu było mleko w proszku przeznaczone dla osób dorosłych -- spadek wolumenu sprzedaży o 8% rocznie.

Chiny obecnie są trzecim globalnym producentem mleka -- po Indiach i USA. Niemniej, spożycie mleka per capita jest nadal istotnie niższe niż na świecie. W 2007 r. przeciętny mieszkaniec Państwa Środka konsumował średnio 28 litrów mleka rocznie, a w 1985 r. zaledwie 5 litrów (dla porównania w Polsce w 2011 r. było to 193 litrów mleka plus 4,2 kg masła).

Mimo szybko rosnącej produkcji mleka -- w latach 1985-2010 zwiększyła się ona ponad 7-krotnie -- Chiny nadal są w dużym stopniu uzależnione od importu. W 2010 r. wolumen przywozu mleka w proszku (w tym serwatki) do Państwa Środka zwiększył się o 51% do 514 tys. t, zaś wartość osiągnęła poziom 1,9 mld USD, co oznacza przyrost o 92% w skali roku. Według danych GTA (za Komisją Europejską) w 2011 r. wolumen importu odtłuszczonego mleka w proszku (OMP) wzrósł o kolejne 47% do 129,9 tys. t, zaś mleka pełnego (PMP) obniżył się o prawie 2% do 319,7 tys. ton.

Warto zwrócić też uwagę za rosnące w ostatnim czasie zakupy masła przez Chiny. Od 2008 r. do 2011 r. przywóz masła zwiększył się ponad 2-krotnie do 18,3 tys. ton.

Wiele wskazuje na to, że dynamiczny rozwój sektora mleczarskiego w Chinach utrzyma się także w kolejnych latach. Według firmy McKinsey, w 2005 r. niewiele ponad 20% gospodarstw domowych w chińskich miastach można było zaliczyć do klasy średniej. Jednak w 2020 r. odsetek ten ma wzrosnąć do prawie 80%. Wzrost dochodów ludności, urbanizacja, rozwój sieci fast food przyczyniają się do zmiany nawyków żywieniowych i coraz częstszego spożywania przetworów mleczarskich, w tym np. praktycznie nieznanych do tej pory serów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    mleko w proszku RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!