• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Strategia austriackiego sektora mleczarskiego

Strategią austriackiego sektora mleczarskiego jest produkcja głównie produktów gotowych do spożycia przez konsumenta i dla tego celu wiele zainwestowano, także aby oferować produkty na bazie regionalnej i produkty, które odzwierciedlają różne systemy jakości – czytamy w materiale EDA.
  • Autor: portalspożywczy.pl/EDA
  • Data: 09-11-2018, 14:45
Strategia austriackiego sektora mleczarskiego
Fot. Shutterstock

Dokonane zostało wiele restrukturyzacji oraz przekierowań na pewne produkty. Wiele zainwestowano w innowacyjność, aby utrzymać rozwój wysokiej jakości produktów mlecznych. Sektor przetwórczy posiada nadal strukturę małą lub średnią w porównaniu do innych krajów, nawet pomimo zaistnienia wielu procesów restrukturyzacji.

Nie tylko produkcja mleka uległa zwiększeniu, my również widzimy znaczący wzrost w konsumpcji serów, która wzrosła z 13 kg do 23 kg na osobę, podczas gdy segment mleka spożywczego jest z grubsza stabilny. Produkcja rozwijała się z 2,2 mln ton w 1994 r. do 3,3 mln ton dzisiaj.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

 Austriacka produkcja stanowi około 2% produkcji europejskiej. Jako niewielki kraj w środku Europy austriacki przemysł mleczarski pokazuje także wysoką międzynarodową aktywność; około 50% naszych produktów jest eksportowanych, 90% na rynek Unii Europejskiej, a 30% naszych produktów jest importowanych.

Zaangażowanie austriackiego przemysły mleczarskiego w wysoką jakość produktu odniosło sukces w postaci przeważnie wyższych cen płaconych producentom w porównaniu do średniej europejskiej, zwłaszcza w czasie poważnego kryzysu mlecznego w Europie, który jest także kluczowym

zagadnieniem, gdyż austriackie gospodarstwa mają wyższe koszty ze względu na dodatkowe zobowiązania w produkcji. Eksport wykazał duże wzrosty. W czasie wejścia do Unii Europejskiej jedynie 8% mleka było sprzedawane poza krajem, podczas gdy aktualnie 50 % jest eksportowane. Głównym kierunkiem eksportu są Niemcy, którzy przejmują do 50% eksportu, a drugim największym kierunkiem są Włochy. Z przyszłych perspektyw: dla Austrii sektor mleczarski jest istotny, tak więc istnieje wspólne stanowisko dla wspierania sektora mleczarskiego, który oprócz dostarczania wysokiej jakości produktów pomaga także w utrzymaniu w dobrej kondycji krajobrazu i terenów rolniczych dla mieszkańców, a także jako bazy dla turystyki. Austriacki sektor mleczarski jest oddany sprawom jakości.

Konsumenci austriaccy, a także w coraz większym stopniu w innych krajach są wrażliwi na te sprawy i szukają produktów o wyjątkowej jakości, bazujących na zrównoważonym rozwoju, dobrostanie zwierząt i produktów unikających krytycznych substancji i metod w produkcji i przetwórstwie mleka. Dlatego też austriacki przemysł mleczarski czerpie korzyści z wyjaśniania zagadnień jakości konsumentom, a także w odniesieniu do miejsca pochodzenia żywności. Dla dalszego pomyślnego rozwoju sektora, wspólna polityka rolna musi dostarczać pewnych zaleceń, które wspierają zrównoważony sektor mleczarstwa w obszarach mniej uprzywilejowanych, z uwagi na wyższe koszty i naturalne ograniczenia oraz wspierać produkcję produktów bazujących na jakości.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • observator 2018-11-22 15:23:54

    Widac, ze komus zostal budzet na koniec roku i nie mial co z nim zrobic. Brawo wy (autorzy 'tlumaczenia')!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!